Dolaskom Ubera, 'alternativnog taksi-prijevoznika', u Hrvatsku, uznemirili su se brojni duhovi, a nije izostala ni reakcija zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. U cijelu priču uključuje se i Gradska skupština te je za nadolazeću sjednicu najavila prilično zanimljivu najavu izmjene Odluke o autotaksi-prijevozu
Prvi dan prosinca u Zagrebu rezerviran je za održavanje 34. sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba. Na njoj će po prijedlozima zastupnika i njihovih klubova biti donesene brojne izmjene jednako tako brojnih ranijih odluka, no samo jedna treba biti donesena po hitnom postupku - ona o autotaksi-prijevozu
Prijedlog Odluke o izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi-prijevozu sadrži nekoliko promjena vezanih uz ovu djelatnost, no dvije itekako upadaju u oči.
Članak 3. prijedloga izmjena navodi:
'U članku 28. iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi: Cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.'
Članak 5. istog prijedloga Odluke o izmjenama također je zanimljiv, a glasi:
'Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi-prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017, nakon čega će se objavljivati svake četiri godine.'
Dvije spomenute izmjene kao da su skrojene za otvoreni rat Gradske skupštine protiv zloglasnog Ubera. Naime iako korisnici Ubera u Zagrebu početak vožnje plaćaju osam kuna, a dodatno se plaća četiri kune po prijeđenom kilometru plus 0,5 kuna po minuti vožnje, pozivanjem drugih korisnika na registraciju i vi i oni dobit ćete besplatne vožnje u iznosu od 35 kuna. Izmjena članka 3. Odluke o autotaksi-prijevozu eliminirat će takvu mogućnost.
Jednako tako, izmjena prijedloga Odluke u spomenutom članku 5. eliminira mogućnost daljnje registracije vozača koji će zbog nekog razloga poželjeti voziti za Uber, barem do 30. lipnja 2017.
Spomenute izmjene predložio je Klub gradskih zastupnika HSLS-a i HSS-a, navedeno je na stranicama Gradske skupštine.
Kontaktirali smo s predsjednikom Gradske skupštine Darinkom Kosorom, koji i potpisuje gore spomenuti prijedlog, a koji je za tportal izjavio da je Klub zastupnika HSLS-a i HSS-a predložio jednu izmjenu, onu koja navodi da je ‘autotaksi-prijevoznik dužan uskladiti boju vozila propisanu člankom 17. stavkom 1. alinejomove odluke najkasnije do 31. prosinca 2020'. Ovim potezom postojećim autotaksi-prijevoznicima daje se dodatni rok da se usklade jer će nakon tog datuma ovu djelatnost biti moguće obavljati isključivo vozilima bijele boje.
Poslali smo upit Službi za informiranje ureda gradonačelnika, no do trenutka objave nismo dobili odgovor. Da podsjetimo, iako je Uber počeo s radom u Zagrebu, Milan Bandić istog dana je izjavio: ‘Tko vam je rekao da dolazi Uber? Ne širite dezinformacije. Mogli su se oni svojoj babi predstaviti. Govorim vam u bebu, a to su njihove želje, nemaju dozvole. Mogu to napraviti samo po zakonu i dogovoru s našim taksistima. Bez Zagreba i resornog ministarstva ne mogu to napraviti. Nemaju dozvole i toliko je dovoljno za relevantnu istinu. Samo konsenzus i dogovor s koncesionarima i to im je rečeno. Sve ostalo je trla baba lan da joj prođe dan.'
Razgovarali smo i s Jozom Kovačevićem, predsjednikom Udruženja Radio taxi Zagreb, a on podržava najavu izmjene Odluke o autotaksi-prijevozu vozilima isključivo bijele boje te ističe da pozdravlja takvu suradnju s Gradom jer su prepoznali teška vremena, niske cijene, krizu i napad prijevoznika poput Ubera, koji je nelegalan'. Dodaje da će se ‘nastaviti boriti svim sredstvima protiv njih’. Kovačević nije imao poseban komentar na članke 3. i 5., no pozdravlja svaku odluku Grada kojom će se Uberu i sličnima onemogućiti rad.
Kontaktirali smo i s predstavnicima Ubera u Hrvatskoj te čekamo njihov odgovor.
Iako vozila pod okriljem Ubera nesmetano obavljaju svoju djelatnost u Zagrebu, izgleda da sukob s postojećim autotaksi-prijevoznicima, pa tako i gradonačelnikom i Gradom, nije ni blizu gotov.
Cijeli prijedlog Odluke o izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi-prijevozu možete pročitati preko ove poveznice