LIDL FAN CUP

Zaigrajte virtualni, a tako stvarni nogomet

11.06.2014 u 14:51

Bionic
Reading

Lidl je pokrenuo virtualno nogometno natjecanje u kojem možete sudjelovati bez obzira kako baratate loptom u stvarnom životu, a koje na nesvakidašnji način spaja virtualno i stvarno

Bio je to istovremeno uzbudljiv i pomalo jeziv prizor. Stajao sam na ulazu u nekadašnju tvorničku halu u Frankfurtu, koju je Lidl prenamijenio za svoj Fan Cup. Osim mene i još trojice kolega iz Hrvatske, u prostoriji površine 1500 kvadratnih metara bilo je još nekoliko djelatnika Lidla. I stolovi za stolni nogomet, njih 50.

Nisu to bili bilo kakvi stolovi. Pred nama je bio rezultat desetomjesečnog rada, 5400 utrošenih sati i trogodišnje pripreme, projekta u kojem je sudjelovalo više od 50 ljudi iz tvrtke MRM/McCann i koji je Lidl lansirao u 23 zemlje u kojima posluje, a među kojima je i Hrvatska.


Ovi se stolovi za nogomet od klasičnih razlikuju po mnogo toga. Za početak, na njima ne možete igrati izravno, već isključivo putem web aplikacije, dostupne na Lidlovoj stranici na Facebooku.

Svaki je stol podijeljen na dva mini nogometna igrališta, na kojima se nalazi po jedan gol, golman i set napadača. Njima upravljate izdaleka, pomoću hidrauličkih i inih mehanizama, koristeći aplikaciju kako biste odredili poziciju, snagu udarca i druge parametre.

Naizmjence ste u ulozi golmana i napadača. Imate po tri prilike obraniti udarac i postići gol. Tko postigne više golova, pobjednik je. Svaki gol, zahvaljujući postavljenim kamerama, možete vidjeti na snimci iz tri kuta.

Ne baš običan stol za nogomet (klikni za uvećanje)


Kako ne bi zapela ili zaglavila negdje, posebni senzori prate kretanje lopte, a stol je dizajniran tako da se teren može blago nagnuti kako bi kliznula u gol, što omogućuje nastavak igre. Natjecanje prate ukupno 302 kamere - uz one na stolovima instalirane su još dvije u samoj Lidl Areni, kako bi zainteresirani mogli pratiti što se u njoj događa putem internetskog streaminga.

Ekipa u MRM/McCannu sve je napravila sama, od ideje do funkcionalnog prototipa. Najteže je bilo, rekao mi je Dominik Heinrich iz te tvrtke predstavljajući projekt, pronaći rješenje kako nogometnu lopticu vratiti nazad, a da to ne ometa druge mehanizme. Padale su svakakve ideje, uključujući i mini dizalicu, no na kraju su se odlučili za mini hidraulički lift, koji ju podiže kroz rupu na terenu.

Prototip je prošao dva mjeseca internog testiranja u samoj tvrtci i još dva tjedna izvan nje. Između ostalog, koristili su i platformu Arduino.  Za postavljanje svih 50 stolova potrošeno je šest sati.

Domaćini su ljubazno demonstrirali kako stolovi funkcioniraju (klikni za uvećanje)


Sustav može primiti do 234 igre po minuti. Kako bi izbjegli moguće zagušenje bandwidtha, aplikacija i video vrte se na dva različita poslužitelja.

Svaki igrač može braniti boje samo svoje zemlje. Na raspolaganju su vam prijateljske utakmice i sudjelovanje u turniru. Potonjim pridonosite rangu Hrvatske u odnosu na ostale zemlje. U igri možete pratiti svoje i statistike drugih, trenutni plasman Hrvatske i ostalih zemalja, pozvati prijatelje na igru, podijeliti rezultate na Facebooku i Twitteru, pogledati raspored mečeva...

Baš kao i u stvarnom Svjetskom kupu, i u ovom turniru bit će odigrane sve faze - preliminarno natjecanje, posljednjih šesnaest, četvrtfinale i veliko međunarodno finale. Polufinale će biti održano između 10. i 12. srpnja, dok će zemlja pobjednica biti proglašena nakon finala 13. srpnja. Osim nadmetanja na turniru, sudionici će imati priliku osvojiti i nagrade - bonove vrijedne sto kuna za kupovinu u Lidlu.

Najzahtjevniji dio projekta bila je - ova rupa (klikni za uvećanje)


Prvih tjedana odigrano je više od 25 tisuća igara. U Lidlu očekuju kako će do 13. srpnja, kada će natjecanje biti okončano, taj broj biti pet milijuna. Zasad još nije poznato što će Lidl sa stolovima nakon što natjecanje završi. No Europsko prvenstvo u nogometu je za dvije godine, pa je za očekivati kako će tada biti reaktivirani, ako ne i prije.

Zašto je bilo uzbudljivo, a zašto jezivo, pitate se? Pa, iako internet stvari u sve većoj mjeri postaje dijelom naše svakodnevnice, ipak nemam priliku vidjeti svaki dan tako zornu demonstraciju mogućnosti koje nudi umrežavanje svega i svačeg.

S druge strane, u toj je prostranoj hali uglavnom vladala tišina, sve dok se netko od igrača ne bi spojio. Zaigrali bi, time aktivirali mehanizme i odjednom bi tišinu narušilo mehaničko škljocanje i zvuk loptice kako udara u stijenke stola. Igra bi počela, bez igrača igdje na vidiku.

Stvarnost, a tako virtualna.

Želite li se uključiti, možete to učiniti ovdje