TEHNO RECENZIJE

Zaigrali smo The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

19.05.2023 u 15:55

Bionic
Reading

Najbolja Zelda svih vremena ograničena je hardverom za koji je vezana

Nekoliko godina nakon što smo prvi put na Switchu zaigrali ikonički Breath of the Wild ostali smo pri tvrdnji da, unatoč brojnim drugim igrama, Zelda u otvorenom svijetu predstavlja glavni razlog zbog kojeg treba kupiti tu Nintendovu konzolu. Šest godina kasnije susreli smo se s njezinim nastavkom i došli do zaključka o kakvom nismo ni sanjali.

Tears of the Kingdom, igra koja se pričom nastavlja na Breath of the Wild, ispunjenje je svih autorskih aspiracija te predstavlja dovršenje velikog plana - vizije toga što je Breath of the Wild zapravo trebao biti. Umjesto da su sve ugurali u hrpu DLC-a, dizajneri i autori jedne od najboljih videoigara svih vremena nakon izlaska odmah su se primili nastavka, a sada vidimo rezultate višegodišnjeg rada.

Povratak kralja videoigara

Tears of the Kingdom tako je, ponavljamo, svojevrsna kulminacija svega što je Breath of the Wild trebao biti, a to je Zelda u otvorenom svijetu koja doseže svoj maksimalni potencijal, nudeći ne samo svijet u kojem istražujete bespuća kataklizmom zahvaćenog Hyrulea, već i njegovo nebo i podzemlje. Tears of the Kingdom ide puno dalje od sirovog osjećaja istraživanja, ponudivši nekolicinu alata koji igranje podižu na posve novu razinu.

Alati za uspjeh

U novom nastavku akcijske avanture otvorenog svijeta ističe se pojačanje pod imenom Ultrahand, alat kojim Link može podizati i kombinirati različite predmete, stvarajući stvari koje su, bez pretjerivanja, ponekad ograničene samo igračevom maštom. Najzgodnija stvar kod ove nove mehanike je to što je tako laka za korištenje pa nakon pokušavanja pronalaženja 'prave formule' za neke od kombinacija predmeta jednostavno zaključite da se radi o alatu koji možete koristiti za sve od izrade mostova i spajanja oružja s okolinom za divlje i neobične rezultate do izgradnje kompleksnih naprava poput mechova.

Igra vam niti jedan od recepata ne implicira direktno, već vam daje mogućnost da ih otkrijete sami. Likovi će vam ponekad dati naslutiti što možete raditi ili vam pokazati neki od svojih omiljenih recepata, no veliku većinu stvari otkrit ćete sami. To je, u suštini, bila glavna ideja i Breath of the Wilda - ključna komponenta koja istraživanje i eksperimentiranje čini samom srži iskustva. Slagalice u mnogobrojnim svetištima i ruševinama napravljene su tako da za njih ne postoji jedno rješenje. Igrač se u svakom slučaju mora potruditi i shvatiti što se od njega točno traži, no kako doći do te solucije, posve je na njemu. Uostalom, Ultrahand je samo jedan od alata kojim ćete savladavati izazove novog Hyrulea, uz eksplozivne rezultate.

Tim rečeno, korištenje svih novih i starih alata za sobom ne povlači eleganciju uređaja koje je Link koristio u Breath of the Wildu.

Genijalnost suspregnuta hardverom

Drugi problem s igrom je to što, u svojoj srži, izgleda isto kao prethodnik izašao prije šest godina. I dalje se radi o lijepoj igri, no utjecaj vremena i sirov napredak tehnologije, odnosno onih s kojima se mora uspoređivati, TotK-ovom vizualnom stilu ostavljaju sve manje prostora za manevriranje. Na koncu, ako ste igrali Elden Ring, igru koja je Dark Souls donijela u otvoreni svijet - vjerujemo da grafičke komparacije zbilja nisu nužne.

Da stvar bude još gora, koljena Tears of the Kingdoma klecaju pod hardverskim zahtjevima otvorenog svijeta koji seže stotinama metara uvis. Nerijetko smo se našli u situaciji da zbog količine detalja na ekranu šarena konzola počne ozbiljno zapinjati - do te mjere da smo uvjereni da će ova igra svoj dom pronaći na idućoj Nintendovoj prijenosnoj konzoli, zvala se ona Switch 2 ili nešto drugo.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
    +14
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Izvor: Screenshot / Autor: Nintendo

Tears of the Kingdom je igra koja uzima sve što je Breath of the Wild ponudio i na to dodaje nesmiljenu količinu kompleksnosti. U njoj ćete koristiti drevnu tehnologiju, stvarati različite sprave, manipulirati okolinom i kombinirati bezbroj različitih oružja i materijala. Apsolutno je nevjerojatno promatrati kako su nas dizajneri na inteligentan način uspjeli natjerati da koristimo nove stvari. Primjerice, specijalne strelice sad ne morate proizvoditi, već ih na licu mjesta možete kombinirati sa skoro svim sirovinama koje ste sakupili. Složenost igre ide puno dalje od toga, pogotovo s novim mehanikama punjivih baterija o kojima ovisi radni vijek strojeva koje kontrolirate ili, podsjetimo, dva potpuno nova bioma (nebo i podzemlje), koji donose niz zanimljivih mehanika - uključujući opasni gloom, otrov koji vam oduzima srca sve dok ne dođete na svjetlo.

Zaključak

O pikanterijama i detaljima Tears of the Kingdoma mogli bismo pisati do sutra, no oni bi nas samo vraćali na zaključak koji smo napisali na početku, a to je da imamo razlog za kupnju Nintendo Switcha. Ograničena hardverskim sponama prilično stare platforme i osvježena hrpom novog sadržaja (koji će vas, ako se baš žurite, uz ekran držati oko pedeset sati), ova je igra apsolutno vrh gejming dizajna i prava poslastica za ljubitelje akcijskih avantura. Ako volite videoigre i imate dovoljno vremena, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom naslov je koji morate zaigrati.

  • Ime: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • Proizvođač: Nintendo
  • Platforme: Nintendo Switch
  • Žanr: akcijska avantura otvorenog svijeta
  • Cijena: 74,99 eura