Odličan rezultat hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Rusiji potakao je ogromno povećanje zanimanja za naše nogometaše i Hrvatsku općenito. Sad još samo da to iskoristimo...
Prema podacima koje je nedavno iznijelo Ministarstvo turizma u Slobodnoj Dalmaciji, pola sata nakon pobjede nad Engleskom napisano je gotovo 300 tisuća članaka o Hrvatskoj, a pola sata nakon utakmice s Rusijom riječ 'Hrvatska' se spominjala 20 tisuća puta na internetu. Podvige Vatrenih pratili su u stopu i brojni jaki svjetski mediji, a često se pisalo ne samo o nogometu i nogometašima, već i o zemlji iz koje su došli, odnosno za koju igraju.
Hrvatsku se na Googleu ovih dana više tražilo nego američkog predsjednika Donalda Trumpa. Evo kako je to izgledalo u zadnjih 90 dana (plava linija je Trump, crvena Hrvatska):
Kako biste dobili dojam o kolikom je porastu interesa riječ, pogledajte kako Google Trends prikazuje pretragu s upitom 'Hrvatska' za zadnjih 90 dana:
Raslo je i zanimanje za najboljeg hrvatskog nogometaša Luku Modrića:
No priliku za (samo)promociju izvrsno je iskoristila i predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović, koja se također našla pod povećanim zanimanjem medija. Pogledajte njenih zadnjih 90 dana na Google Trends:
Tomislav Grubišić, glavni izvršni direktor tvrtke Mediatoolkit i suosnivač agencije Degordian, pratio je broj spominjanja pomoću alata koji je razvila tvrtka na čijem je čelu i objavljivao rezultate na Facebooku.
Prema podacima koje je iznio, Hrvatsku se u medijima nakon finala Svjetskog nogometnog prvenstva spominjalo 30 posto više nego tijekom polufinala, a već i tada su padali rekordi.
Grubišić je također ustvrdio kako je predsjednica Grabar Kitarović uspjela zasjeniti Luku Modrića: u medijima u cijelom svijetu spominjana je u 25 posto više vijesti.
Google Trends nudi ponešto drukčiju sliku (Modrić je predstavljen crvenom linijom, Grabar Kitarović plavom):
No treba imati na umu kako Google Trends u trenutku pripreme ovog članka još nije imao podatke za sam dan finalne utakmice.
Odličan rezultat hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Rusiji potakao je ogromno povećanje zanimanja za naše nogometaše i Hrvatsku općenito. Bez pretjerivanja se može reći kako je njihov nastup imao snažan odjek na globalnoj razini te kako sad za Hrvatsku zna i zanima se više ljudi nego prije no što je natjecanje počelo.
Hoćemo li znati to iskoristiti na najbolji mogući način? To je već drugo pitanje. Intenzivno povećano zanimanje za Hrvatsku vjerojatno neće trajati dulje od nekoliko dana jer će se nametnuti druge teme i interesi, a internauti imaju notorno kratak raspon pažnje.