MREŽE NA POSLU

Žene su zbog društvenih mreža produktivnije

29.05.2013 u 08:00

Bionic
Reading

Žene smatraju kako uvođenje društvenih mreža smanjuje produktivnost na poslu, a istovremeno u većem postotku koriste te iste mreže i povećavaju produktivnost

Društvene mreže ne služe samo za zabavu i povezivanje s davno izgubljenim prijateljima, već su sve češće poslovni alat u velikim tvrtkama.

Istraživanje koje je na Microsoftov zahtjev provela tvrtka Ipsos otkrila je kako 46 posto ljudi vjeruje da bi bili produktivniji na poslu kada bi koristili društvene alate.

No zanimljiviji je podatak kako 49 posto muškaraca vjeruje da bi bili produktivniji koristeći društvene mreže i medije, ali i kako žene češće koriste te društvene mreže za stvarno povećanje produktivnosti.

Tako muškarci češće koriste društvene mreže kako bi stvorili vlastitu profesionalnu mrežu, a žene na mreži komuniciraju s kolegama, dijele dokumente, komuniciraju s klijentima i promoviraju inicijative koje su im usko vezane uz posao.

Unatoč tome što bi društvene mreže mogle povećati produktivnost u tvrtkama, njihovo uvođenje ide veoma sporo.

Oko 35 posto ispitanika za to okrivljava menadžment koji podcjenjuje blagodati društvenog softvera na radnom mjestu.

Ali i tu ima razlike u mišljenju između muškaraca i žena. Tako muškarci smatraju kako bi se uvođenjem društvenih alata i mreža na radnom mjestu narušila sigurnost računalnog sustava, a žene, zanimljivo, smatraju kako bi došlo do pada produktivnosti.

Očekivano, najveći zagovornici uvođenja društvenih mreža i alata u poslovanje mlađi su zaposlenici, do 35 godina života. Oni su ujedno i najskloniji ignoriranju pravila tvrtke u kojoj rade i instaliranju društvenih alata po vlastitom nahođenju.

Istraživanje je pokazalo i kako Kina, Indija i Rusija, zemlje u kojima se bilježi povećano korištenje društvenih alata u poslovnom okružju, bilježe i najveći porast produktivnosti na radnom mjestu. Kina tako ima povećanje produktivnosti od impresivnih 84 posto.

Inače, istraživanje je provedeno diljem svijeta na gotovo 10 tisuća ispitanika iz velikih tvrtaka koji barem 75 posto svog radnog vremena provedu za računalom.