Dvije godine nakon izlaska Duke Nukem Forever 3D Realms, studio koji je na igri radio punih 14 godina odlučio je tužiti Gearbox, studio koji je otkupio projekt i izbacio ga na tržište
Krajem 2010. godine Gearbox je objavio da preuzima razvoj Duke Nukem Forever, igra čiji je razvoj započeo 14 godina prije. Gearbox je nekoliko mjeseci poradio na dovršetku igre i na tržište je izbacio tijekom 2011. godine. Tako ja napokon završila sapunica koja je potrajala jedno i pol desetljeće uz brojne kontroverze, odgode i gašenja projekta.
Igra nije naišla na dobar odaziv kritike a ni publike, no nešto bolje nije se ni očekivalo od projekta koji je bio toliko problematičan da je ušao u legendu.
3D Realms koji je zapravo prestao postojati 2009. godine tuži Gearbox zbog neisplate predujma od strane izdavača koji iznosi dva milijuna američkih dolara, ali i dijela naknade od prodanih igara koji im prema ugovoru navodno pripadaju.
Predstavnici 3D Realmsa tvrde da je Gearbox tako prekršio prijateljski dogovor sklopljen u dobroj vjeri.
Gearbox Software je pak za Kotaku objavio i svoju stranu priče;
'Ironično, Scott Miller (jedan od suosnivača 3D Realmsa, op.a.) najbolje je odgovorio sam sebi kada je napisao: 'Tužbe su u potpunosti jednostrani stavovi bazirani na sr*nju do koljena i hrpi spina.' Stvarnost je takva da je 3D Realms primio sve naknade koje su ugovorom dogovorene. Gearbox je njihovih ispoštovanjem financijski osnažio 3D Realms, spasio ga od dugova i nemogućnosti da izdaju igru nakon više od desetak godina razvoja.'
'Svi su željeli da igra 3D Realmsa bude bolje prihvaćena od strane tržišta za dobrobit igrača ali i profit svojih kreatora. (...) 3D Realms jedini je profitirao u cijeloj ovoj priči. Gearbox Software pretrpio je štetu svog ugleda i gubitak vlastitog novca.'
(...)
'S obzirom da 3D Realms očito nije u stanju prihvatiti stvarnost te je odabrao ulogu žrtve, Gearbox je prisiljen svoje argumente o povredi ugovora od strane 3D Realmsa odvesti dokazati pred sudom i uvjereni smo da ćemo iz tog spora izaći kao pobjednici. Pouka cijele priče je da nikada ne ulazite u posao s osobom koja ima više sudskih parnica nego objavljenih igara.' – zaključio je Gearbox s iznošenjem svoje strane priče.
Zanimljivo se prisjetiti kako je ovo zaista bio prijateljski dogovor između Gearboxa i 3D Realmsa s obzirom da je Randy Pitchford, osnivač Gearboxa, bio član 3D Realmsa te je prvih nekoliko godina i sam sudjelovao u razvoju Duke Nukem Forever. Ne bi stoga bilo nimalo neobično da su ljudi koji su vodili glavnu riječ u 3D Realms jednostavno odlučili doći do novca od propalog projekta pa makar za to možda i ne imali validne argumente.
O raspletu ove priče sigurno će se još pisati kada sud u Texasu donese finalnu odluku.