FEŠTA U LUČKOM

Aeromiting zbog krize bez MIG-ova i Krila Oluje

03.09.2011 u 17:22

Bionic
Reading

Završen je ovogodišnji 11. tradicionalni, zagrebački aeromiting u sportskoj Zračnoj luci Lučko, u kojem su, u bogatom letačkom programu na gotovo pedeset različitih letjelica njihovi piloti brojnim posjetiteljima pokazali svoje vještine i mogućnosti te druge popratne aktivnosti

Osim padobranaca i helikoptera (Ministarstva unutarnjih poslova i drugih), paraglajdera, jedrilica, školskih, ultralakih i akrobatskih zrakoplova i modelara posebna atrakcija aeromitinga bila je replika Penkalinog zrakoplova CA-10 s početka prošlog stoljeća. Njime je pilot Antun Gabela u par naleta preletio po dvjestotinjak metra na visini do tri metra. Bili su to više skokovi nego let, ali je posjetiteljima bilo vjerno dočarano kako je to izgledalo prije više od 100 godina. Naime, prije stotinu i jednu godinu - 1910. izumitelj ing. Slavoljub Penkala (1871.-1922.), izgradio je, na temelju svojih zamisli, svoj avion na vojnome vježbalištu u zagrebačkoj općini Črnomerec. S pomoćnikom Dragutinom Novakom (1892.-1978.), koji je tada imao 19 godina, izvodio je prve skokove i letove. Bili su to začetci zrakoplovstva u Hrvatskoj čija se 100. obljetnica obilježila prošle godine.

Osim letačkog programa posjetitelji su mogli razgledati na zemlji letjelice - sudionike letačkog programa, te razgovarati s njihovim vlasnicima, konstruktorima i pilotima. Također su mogli vidjeti i višenamjenski helikopter M-171-SH Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) i razgledati njegovu unutrašnjost, te pokušati letjeti na simulatoru borbenih zrakoplova. Osim toga, na izložbenom prostoru Ministarstva obrane (MORH) mogli su dobiti informacije o školovanju za vojne pilote.

Zanimljiv je bio let jednog od najstarijih zrakoplova sovjetskog dvokrilaša Antonova (AN-2) koji se koristio u Domovinskom ratu kao improvizirani bombarder u zračnoj potpori braniteljima za vrijeme opsade Vukovara, a danas je služio kao transportni avion padobrancima.

Osim zrakoplova posjetitelji su također mogli vidjeti i izložbu automobila oldtimera i motocikala.

Aeromiting su organizirali Aero klub Zagreb i Zagrebački zrakoplovni savez, a održao se pod pokroviteljstvom predsjednika Republike Ive Josipovića i zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića.

Prema riječima direktora Aeromitinga Marijana Picaka, ove je godine letački program bio nešto skromniji zbog recesije.

Nažalost, zbog nedostatka novca nije bilo vojnoga programa - preleta MIG-a 21 ni nastupa akroskupine Krila Oluje koja se nalazi na aeromitingu u Poljskoj, kao ni preleta borbenog zrakoplova JAS Gripen, švedske proizvodnje (SAAB).

Picak je napomenuo da, primjerice, nastup akroskupine Krila Oluje stoji oko 70.000 kuna.

Aeromiting se najvećim dijelom financira iz prodaje ulaznica, nešto iz sredstava zagrebačkog Aerokluba, te da su ga potpomogli Grad i Turistička zajednica grada Zagreba.