NAKON INCIDENTA

Alaska Airlines privremeno prizemljuje flotu od 65 zrakoplova Boeing 737 MAX 9

06.01.2024 u 14:19

Bionic
Reading

Alaska Airlines privremeno će prizemljiti flotu od 65 zrakoplova Boeing 737 MAX 9 nakon što je avion pun putnika morao hitno sletjeti u petak nakon što je eksplodirao panel u kabini, rekao je izvršni direktor Ben Minicucci

Minicucci je priopćio da će zrakoplov biti vraćen u promet tek nakon održavanja i sigurnosnih inspekcija, a očekuje da će one biti dovršene u 'idućih nekoliko dana'. Taj je potez opisao kao mjeru opreza.

Let 1282 Alaska Airlinesa, koji je letio za Ontario u Kaliforniji, imao je incident ubrzo nakon polijetanja u 17:06 po pacifičkom vremenu i sigurno sletio u Portland u Oregonu u 17:26 sa 171 putnikom i šest članova posade, pokazuju podaci zrakoplovne kompanije i web stranice Flightradar24.

Čini se da fotografije zrakoplova pokazuju da se panel koji se može koristiti kao stražnji izlaz u kabini odvojio od zrakoplova, rekli su Flightradar24 i sigurnosni analitičari. Na društvenim mrežama pojavile su se fotografije na kojima na zrakoplovu nedostaju prozor i dio bočne stijenke. Bile su spuštene maske za kisik.

'Iako se ovo događa rijetko, naša posada bila je obučena i pripremljena za sigurno upravljanje situacijom', objavila je Alaska. Nacionalni odbor za sigurnost prometa rekao je da istražuje incident pada tlaka. Savezna uprava za zrakoplovstvo objavila je da je posada prijavila problem s tlakom i da će to istražiti.

Novi MAX 9 isporučen je Alaska Airlinesu krajem listopada, a certificiran je početkom studenog, prema podacima FAA-e. 'Svjesni smo incidenta s leta 1282 Alaska Airlinesa', rekli su iz Boeinga. 'Radimo na prikupljanju više informacija i u kontaktu smo sa zračnim prijevoznikom. Boeingov tehnički tim spreman je podržati istragu', dodali su.

MAX 9 ima vrata stražnje kabine iza krila koja se mogu aktivirati u zbijenim konfiguracijama sjedala kako bi se zadovoljili zahtjevi evakuacije, rekao je Flightradar24. No ta vrata su trajno 'blokirana', odnosno deaktivirana na zrakoplovima Alaska Airlinesa.

Ta vrata potječu od ranijeg modela - 737-900ER. Nekoliko operatera tog modela koji ne treba dodatna sjedala odlučilo se blokirati vrata prije isporuke, smanjujući težinu i čineći kabinu fleksibilnijom. Boeing i Alaska Airlines nisu odmah odgovorili na zahtjev da se oglase o vratima.