Nakon dvije sušne godine, ovogodišnja sezona božićnog 'shoppinga' u SAD-u bilježi iznimno dobre rezultate, pa nacionalna federacija maloprodaje predviđa da će Amerikanci u njoj potrošiti 451,5 milijarda dolara (2,5 bilijuna kuna), ili 3,3 posto više nego prošle godine.
To bi bilo najveće povećanje od 2006. godine i najveća ukupna potrošnja od rekordnih 452,8 milijarda dolara u 2007.
Blagdanska sezona u maloprodaji traje od 1. studenoga do 31. prosinca, tako da jak promet u tjednu nakon Božića može pridonijeti da se sruši rekord iz 2007. godine.
Podaci o potrošnji do 24. prosinca neće biti poznati do sljedećeg tjedna, a konačni podaci o prodaji do kraja godine bit će dostupni u siječnju.
Stanje američkog gospodarstva nije se znatnije poboljšalo od prošle godine. Nezaposlenost je 9,8 posto, do kredita se teško dolazi a stambeno tržište je na izdisaju. No, nedavni gospodarski pokazatelji pokazali su da poslodavci otpuštaju manje radnika, te da tvrtke više troše. Povjerenje potrošača je u porastu.
Ove se godine bilježi snažan porast trgovine preko interneta, potaknute besplatnom dostavom, velikim popustima i drugim pogodnostima za kupce. Po podacima MasterCard-a, od 31. listopada do 24. prosinca oko 36 milijardi dolara je potrošeno 'online', što je čak 15 posto više nego prošle godine.
Maloprodajni lanci Taubman Centers i Mall of America izvijestili su o snažnoj prodaji odjeće, a draguljari o rastu prodaje nakita.
U zadnjem tjednu sezone božićne kupovine, koji počinje u nedjelju, ostvari se i do 15 poto ukupnog prometa.
Rast povjerenja potrošača, potvrđen s povećanjem božićne potrošnje, najavljuje za 2011. nastavak oporavka američkog gospodarstva u kojem domaća potrošnja čini oko 70 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP).