IMA LI IKAKVE ŠANSE?

Android želi na konzole i u dnevne boravke

08.07.2013 u 07:31

Bionic
Reading

Sve od najave Ouya konzole čiji su razvoj financirali sami igrači putem Kickstartera sve je više pokušaja da se igre za Android unesu u dnevni boravak pa i da čak zamijene konzole koje nam isporučuju Sony, Nintendo i Microsoft

Prije gotovo točno godinu dana razvojni team pod imenom Boxer8 javnosti je predstavio svoju viziju kućne zabave. Za razliku od glomaznih konzola iz Sonyja, Microsofta i Nintenda, Boxer8 predstavili su sičićnu konzolu pod imenom 'Ouya'.

 

Malo je reći da su ljudi potpuno poludjeli za idejom igranja igara na Android platfromi u svojoj dnevnoj sobi bez prčkanja po ekranu od nekoliko inča na smartphoneu. S obzirom na takav feedback, Boxer8 pokrenuo je nekoliko dana kasnije kampanju na Kickstarteru. Ouya je postala najbrže financirani projekt na Kickstarteru i jedan od prvih koji su nadmašili svotu od milijun dolara.

 

Više od 63 tisuće ljudi na kraju je skupilo 8,5 milijuna dolara i čekanje je moglo započeti. Ouya je najavljena po cijeni od 99$, što je, jasno, oduševilo čak i one koje nikada nije zanimao gaming na Android platformi.

 

Boxer8 za dizajn konzole angažirao je slavnog dizajnera Yvesa Béhara, a obećavali su zaista brda i doline; Ouya će biti potpuno otvorena (i hardverski i softverski) igračima i svima koji namjeravaju kreirati igre, a sve igre, da bi uopće radile na konzoli, morati će biti barem djelomično besplatne u vidu demo ili trial verzije. Ouya se prije nekoliko dana pojavila na tržištu i zaista je ponudila sve to, ali...

 

Ali, svi smo pomalo zaboravili da Boxer8 nema prethodnog iskustva u razvoju konzola.

 

 

U siječnju ove godine, ničim izazvana, nVidia je predstavila svoju Android konzolu. Točnije, radi se o nekakvom hibridu konzole i handhelda za igranje PC igara. U prijevodu, Nvidiu Shield možete ponijeti sa sobom i na njoj u tramvaju igrati neku od igara iz svoje Android kolekcije.

 

No, u isto vrijeme Nvidia sa svojom konzolom cilja i na PC gamere jer, naime, na njoj možete igrati i igre iz svoje PC kolekcije. Jedino što trebate je povezati konzolu s 'kantom' i to je to, u tren oka igrate Skyrim na ekranu od pet inča. Khm.

 

Nvidia Shield izgleda kao glomaznija verzija kontrolera za Xbox 360 s pripadajućim ekranom koji se može sklopiti i tako postaje prijenosan. Pod pokrovom Shielda nalazi se četverojezgreni procesor na taktu od 1.9 GHZ, 2GB RAM-a, 16 GB zapremnine te nVidijina Tegra 4. Cijena? 350$. 'Ajmo dalje.

 

 

Početkom prošloga mjeseca održan je tradicionalni E3 event koji je propao u duhu nadmudrivanja između Sonyja i Microsofta. Kao što znate, Sony je odnio prilično uvjerljivo pobjedu, a Microsoft je kasnije promijenio cjelokupnu politiku oko svoje nadolazeće konzole. Ouya je igračima još jednom predstavljena na parkiralištu nasuprot kompleksa u kojem je održan E3. Organizatori E3-a zbog toga su im slali policiju.

 

Pomalo u sjeni svog blještavila Sonyjeve i Microsoftove konferencije predstavljena je još jedna konzola temeljena na Androidu. Naime, Mad Catz, tvrtka poznata po produkciji gamerske periferije predstavila je dvije stvari: Mojo i CTRLR. Mojo je sićušna konzola po konceptu vrlo slična Ouyi iako njen hardver još uvijek nije u potpunosti razotkriven. S druge strane, CTRLR je Bluetooth kontroler koji će se moći koristiti kao periferija za Mojo, ali i na koji će se moći montirati smartphone i na taj način također igrati Android igre. Da stvar bude bolja, za Mojo uopće nećete trebati kupovati dodatnu periferiju. Ako doma već imate neki jeftini USB kontroler, moći ćete ga prikopčati na konzolu i to je to. Želite Angry Birds igrati sa svojim ubergaming mišem koji vas je stajao 800 kuna? Nema problema!

 

Mojo također ima integriranu Nvidijinu streaming tehnologiju (prisutnu i u Shieldu!) koja će omogućiti igranje PC igara tako što će se konzola putem Wi-Fi veze (ili kabelski) povezati s računalom.

 

Datum izlaska ove konzole kao ni njena cijena još uvijek nisu poznati, no iz Mad Catza najavljuju da će biti svakako viša od stotinjak dolara koliko recimo stoji Ouya.

 

 

Samo nekoliko dana kasnije, Wall Street Journal objavio je glasine prema kojima Google trenutno također radi na razvoju Android konzole. Iskreno, takvo nešto nimalo nas ne bi iznenadilo, ne samo zbog trenutne aktualnosti cijele ove priče već i zbog toga jer je to Google, a Google u svakom trenutku radi na milijardu projekata od kojih većina njih nikada neće ugledati svjetlo dana.

 

KAKVA JE BUDUĆNOST?

 

Sada kad smo došli do kraja, brzi povratak na početak. Ouya se dakle prije nekoliko dana pojavila na tržištu nakon što su je prije nekoliko mjeseci počeli primati oni koji su financirali projekt na Kickstarteru. Recenzije konzole su – u najmanju ruku – katastrofalne. Ljudi se žale na lošu kvalitetu izrade, katastrofalan i neresponzivan kontroler, ventilator koji je postavljen na dno (!) konzole ali i to što većina igara nije optimizirana za prikaz na velikim dijagonalama. Danas, budimo realni, nitko više ne kupuje televizore s dijagonalom manjom od 20 inča.

 

 

Svi oni koji su isčekivali Nvidijin Shield konzolu su već sada trebali imati u rukama. Prvo je Nvidia nekoliko dana prije lansiranja smanjila cijenu konzole s 350$ na 300$ 'jer im je masa ljudi rekla da će kupiti konzolu ako cijenu snize za 50$'. Tri dana prije izlaska konzole izlazak konzole je – otkazan. Uzrok? 'Mehanička greška za koju nije kriva Nvidia.' Konzola će se na tržištu tako pojaviti tijekom ovog mjeseca.

 

Upravo u tom trenutku budućnost Android konzola biti će nešto izvjesnija, tim više što se radi o skupom proizvodu upitne prenosivosti zbog kompromisa koji su morali biti učinjeni zbog ugradnje tehnologija za streaming PC igara. Ma kvragu, tko želi svoju PC kolekciju igrati na ekranu od 5 inča?!

 

Eh da, to nije ni cijela priča. Naime, da bi mogli koristiti Shield u vašoj konfiguraciji mora biti i minimalno Nvidijina GeForce GTX 650 grafička kartica čija je cijena nešto više od 700kn. No, da bi igrali novije naslove ipak će vam trebati nešto moćnije i barem dvostruko skuplje. Toliko o cijeni od 300$. Za samo 100$ više krajem godine moći će se kupiti PlayStation 4.

 

Najperspektivnije nam zasad izgleda MadCatzova kombinacija Mojo plus CTRLR, no još ćemo pričekati na razotkrivanje specifikacija ali i cijene.

 

Uspjeh ova tri projekta ali i onih koji će se pojaviti u bližoj budućnosti pokazati će ima li Android mogućnosti za profiliranje kao ozbiljna platforma za gaming. Bez obzira na sve njene nedostatke i prednosti, činjenica je da se igre na Androidu igraju tek usputno, kada nemamo pristup PC-u ili nekoj od konzola.

 

U trenutku kad određeni broj igrača zaključi da je pametnije i povoljnije kupiti neku konzolu temeljenu na Androidu umjesto koju perjanicu iz Microsofta, Sonyja ili Nintenda, Android će postati interesantan kao gaming platforma. Sve što nam dotad ostaje je čekati i vidjeti može li itko povući bolje od Ouye koja je čisto razočaranje.