Četiri godine od prethodnog nastavka, Spellbound Entertainment nam uskoro donosi četvrtu igru u Gothic serijalu koja ima potencijal redefinirati franšizu
Ako ste hardcore zaljubljenik u RPG, onda ste vjerojatno čuli, a možda i zaigrali kultni njemački RPG serijal pod imenom Gothic. Sva tri dosadašnja nastavka bila su, naime, toliko tehnički nedovršena i bugovita da su ih na kraju igrali samo zagriženi fanovi serijala, dok ostali nisu imali vremena i živaca boriti se s tehničkom stranom igre. No, ima nešto u tim europskim igrama koje su često prilično bugovite, no na kraju stječu kultni status – sjetite se samo S.T.A.L.K.E.R.-a.
Prvi Gothic izdan je 2001. godine, drugi 2002. godine, a treći 2006. Na igrama je radio Piranha Bytes studio koji su nakon toga Gothic odlučili prepustiti Spellbound Entertainment studiju, a sami se posvetiti radu na prvom dijelu nove franšize pod imenom Risen. Spellbound je također njemački studio dosad najpoznatiji po radu na serijalu Desperados, no Gothic IV je zasigurno njihov najveći projekt dosad.
Što se radnje tiče, ona je smještena u vrijeme desetak godina poslije one u trećem nastavku. U tijeku je rat na Južnim otocima i na kraju zahvaća i rodni otok našeg protagonista Feshyr koji se nalazi u Južnim morima. Vraćajući se s jednog od svojih putovanja, naš protagonist nailazi na rodno mjesto u plamenu a na horizontu vidi udaljavajuće jedrenjake pod simbolom sokola. Tražeći osvetu, naš junak odlazi na putovanje i ubrzo otkriva da za uništenje njegova grada nisu zaslužni plaćenici već mnogo gadnije sranj... zlo. Oni koji su igrali prethodne naslove bit će vrlo iznenađeni kad saznaju tko je mastermind iza svega, no sad nećemo spoilati. Priča, kao što vidite, i nije neki spektakl, no ne možemo od svakog RPG-a očekivati da bude The Witcher.
Iz Spellbounda najavljuju ogroman svijet podijeljen u tri regije od kojih će svaka biti drastično drukčija od druge dvije. Kreirane su čak i različite klimatske zone s jedinstvenom florom i faunom, ali i specifičnom arhitekturom gradova. Osim gradovima, regije će biti prošarane i predivnim šumama, pašnjacima te nezaobilaznim spiljama. Karakteristično za Gothic, svijet će biti vrlo interaktivan i podložan utjecajima, a time i zanimljiviji za istraživanje koje je uvijek bilo jedno od glavnih odlika Gothica koji je uvijek bio maksimalno nelinearan i slobodan serijal.
Gothic IV biti će akcijski orijentiran RPG iz trećega lica i, prema tvrdnjama samih autora, prilično jednostavniji nego njegovi prethodnici, što ne bi trebalo biti neka tragedija s obzirom na košmar od borbe u prethodnim igrama. Kako se igra razvija i za konzole, pojednostavljenje je logično, no u svakom ćete momentu unutar igre moći prilagođavati kompleksnost borbe. Tako je u jednom gameplay videu prikazano kako je moguće uključiti automatsko ciljanje pri upotrebi luka i strijele i takvo nam se riješenje sviđa. Želite li kroz igru projuriti ili ste pridošlica u žanru, uključit ćete automatsko ciljanje, dok ćete ga kao iskusni gamer izbjegavati. Developeri obećaju oko 40-ak sati gameplaya samo za glavni quest te dvostruko više ako odlučite odigrati i svih tristotinjak sporednih questova, što je prilično impresivna brojka, da ne spominjemo sate i sate koji će se utrošiti na istraživanje svijeta bude li on zaista tako intrigantan kako to najavljuju iz Spellbounda.
Autori su radili na razvoju tri klase – warrior, rogue i mage te, sukladno tome – tri primarna stila borbe – melee, ranged attack i spell. Dakakvo, svi stilovi će imati po nekoliko podstilova, a pri razvoju lika imati ćete na izbor čitavu paletu nadogradivih karakteristika.
Kako bi uspjeli realizirati sve navedeno, u Spellboundu su se odlučili za modificirani Vision Engine 7 iz Trinigyja, dok će za fiziku biti odgovoran PhysX iz nVidije, a sudeći prema dostupnim gameplay videima, radi se o grafički zaista impresivnom svijetu s predivno kreiranim biljnim svijetom i Gothic IV zasigurno neće zakazati na tom aspektu.
Unatoč određenoj bojazni da će biti previše prilagođen konzolama, Gothic IV zaista ima priliku osvjetlati ime serijala te ga odvesti na višu razinu i time učiniti dostupnijim širem krugu ljudi no što su to bili njegovi prethodnici. Kako se čini, u Spellboundu su kreirali impresivni svijet, no isto tako se nadamo da su uspjeli doraditi problematičnu borbu i kroničnu tehničku nesavršenost.
Arcania: Gothic IV na tržištu će se pojaviti već za nekoliko dana – 15. listopada, i to na PC-ju te konzolama PS3 i Xbox 360.