Puno je nepoznanica oko projekta novog krčkog mosta, ali ovo je superizborna godina, pa ne čudi ova pompozna najava. No tko tako velik projekt uopće može izgraditi i kako ga platiti? Istražila je reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jusić Mezga, koja je o toj temi razgovarala s Vladijem Bralićem iz Hrvatske komore arhitekata
Bralić kaže kako je, sad već stari Krčki most, u promet pušten 1980. godine, a napravljen je od armiranobetonske konstrukcije. 'Suvremeni mostovi grade se od armiranog betona, čelične konstrukcije ili kombinacije', kazao je arhitekt i otkrio po čemu je Krčki most rekorder.
'Stari Krčki most savladavao je raspon tog armiranobetonskog luka u čak 390 metara što je tada bio svjetski rekord u mostogradnji, a most je bio inovativan i po nekim drugim stvarima. Prilikom izgradnje koristila se kao novost konzolna skela, koja se ne podupire o čvrsto tlo ili morsko dno", rekao je za Dnevnik Nove TV i dodao kako se ta metoda koristi i danas.
Arhitekt kaže kako je teško procijeniti cijenu gradnje dok još ne postoji projektna dokumentacija.
Izgradnja takva dvoetažnog mosta sigurno će biti zahtjevna, smatra Bralić, a na pitanje tko bi mogao graditi most - Hrvatska ili strani izvođači, odgovara: 'Mislim da bi mogli i hrvatski. Jugoslavija je napravila stari Krčki most, ne vidim zašto Hrvatska ne bi novi', zaključio je arhitekt.