ZOMBI NAJEZDA

Atom Zombie Smasher

28.03.2011 u 08:40

Bionic
Reading

Atom Zombie Smasher još jedna je u nizu zombi igara koje su posljednjih nekoliko godina sve popularnije

Zombi igre u posljednjih nekoliko godina uzele su popriličnog maha a može ih se svrstati u gotovo sve poznate žanrove; posljednji primjer kojemu svjedočimo je i Dead Island, FPS blockbuster koji obećava zombie tematikom i prekrasnom grafičkom komponentom. Da stvar bude bolja, igra se odvija na osunčanom tropskom otočju, a ne u mračnim hodnicima kao što je to obično slučaj.

 

Ovaj puta pak pišemo o još jednoj indie igri sa zombi tematikom: Atom Zombie Smasher. Radi se o vrlo jednostavnom konceptu; jedini cilj u igri je evakuirati i spasiti civilno stanovništvu u urbanim područjima od nadiruće mase krvožednih zombija.

 

Na početku svake pojedine igre igraču je na rapolaganju mapa koja se sastoji od određenog broja područja kojima haraju zombiji. Tu se prema želji bira neko područje nakon čega počinje njegova obrana. Svako područje zapravo je level za sebe na koji gledamo iz ptičje perspektive. Svaka mapa smještena je u urbanizirano, gradsko područje ispunjeno zgradama i prošarano ulicama a na njenim se rubovima nalaze izvorišta najezde zombija.

 

Sam gameplay sastoji se od planiranja evakuacije nezaraženog stanovništva na način da određujemo poziciju na kojoj će helikopter sakupljati stanovništvo, ali i raspored prepreka kojima ubijamo ili usporavamo mase zombija.  Sve to planira se  prije početka same igre tj. tek kada se sagleda situacija i odrede strateške točke, igrač aktivira igru u kojoj u određeno vrijeme mora spasiti određeni broj civila.

 

 

Prije pokretanja igre postavljaju se prepreke poput blokada koje potpuno blokiraju put zombijima, mine koje se aktiviraju na dolazak zombija, eksploziv koji se aktivira manualno, a osim zombija uništava i okolne zgrade što nakon početnog pokolja zombijima zapravo oslobađa još više prostora za njihovo kretanje. Prije igre na zgrade se postavljaju i snajperisti i topovi kojima se nakon aktiviranja igre može mijenjati smijer pucanja, ali i uređaji koji na određeni broj sekundi privlači zombije i odvači ih od svog cilja – civila.

 

Kao što smo već naveli, za spas određenog broj civila na raspolaganju imate ograničeno vrijeme, a to je vrijeme dnevnog svjetla. Čim padne mrak, broj izvora najezde zombija višestruko naraste i ako dotad niste spasili dovoljan broj civila, onda ni nećete. Spašavanjem potrebnog broja civila sakupljate bodove koje onda možete raspoređivati kako bi poboljšali atribute poput zapremnine ili brzine helikoptera, razornosti esploziva i slično. Osim toga, oslobođena područja i osvajate, no u isto vrijeme na karti napreduju i zombiji i osvajaju neka druga područja, a na vama je da ih ponovo osvojite, no s vremenom to postaje sve teže.

 

I tu nailazimo na glavni nedostatak Atom Zombie Smashera – nedostatak nekakvog krajnjeg cilja i priče koja bi igrača motivirala da nastavlja igrati kroz random mape koje se ne razlikuju baš previše. Da, postoji tu nekakva zbrčkana priča o apokalipsi, no sasvim nedovoljno razrađena čak i za niskobudžetnu indie igru.

 

S tehničke strane igra ne briljira, no i grafika i zvuk sasvim solidno obavljaju svoj posao. Da, istina, radije bismo da su zambiji actually zombiji a ne ružičasti pixeli, no eto, gameri smo, svašta smo preživjeli, preživjet ćemo i ovo.

 

OCJENA: +3