Bivša ministrica obrazovanja, Blaženka Divjak, gostovala je u emisiji Novi dan kod Mašenke Vukadinović gdje je komentirala rezultate državne mature te probleme u obrazovnom sustavu
Divjak je istaknula da se u Hrvatskoj premalo radi na podizanju svijesti o značaju umjetne inteligencije u obrazovanju, piše N1. “Govori se o problemima u kojima učenici i studenti koriste nedozvoljeno umjetnu inteligenciju za varanje i prepisivanje. Mi nismo svjesni koliko se naši životi mijenjaju i na koliko načina ona već sada utječe na naše živote i da će naši sadašnji učenici raditi u potpuno promijenjenim uvjetima. O tome u našem obrazovanju nema nikakvih pomaka”, rekla je.
“Mi bismo morali imati široku kampanju od vrtića, preko škola i fakulteta da nastavnici nauče to koriste, ali i da prepoznaju rizike koji su veliki”, dodala je.
Porazni rezultati državne mature
Rezultati državne mature su ove godine bili lošiji nego prijašnjih godina. “Rezultatima iz hrvatskog jezika treba se obratiti posebna pažnja. Veliki je problem što se u našim obiteljima djeci ne daju knjige. Moja majka je nakon cijelog radnog dana nama čitala prije nego smo krenuli u školi. Kurikulumi su vrlo otvoreni i postoji velika sloboda da nastavnici koriste suvremena djela koja su bliža učenicima. No nije samo važna vrijednost čitanja nego koliko je ono važno u razvoju ostalih vještina”, objasnila je.
“Vidimo i na fakultetima koliko se skraćuje interval pažnje i nema smisla dati djeci uređaj u ruke kada to ne treba. Niti u školi, niti u obitelji i to treba dobro dozirati. Nama dođu već i u školu djeca koja su nervozna kad nemaju neki uređaj u rukama. Moramo biti svjesni da je to problem i kako s roditeljima raditi jer neće tehnologija nestati i moramo raditi na prevenciji rizika”, smatra Divjak.
O Rodnim studijima
Reakcije oko Rodnih studija na Filozofskom fakultetu u Zagrebu su brojne, a Divjak smatra da je ministru dobro došlo da smicalica s dopusnicom uspije.
“Mi imamo situaciju da politika ulazi u prostor akademske samouprave i to je veliki problem. Akademska autonomija je ustavom zagarantirana i nedopustivo je da netko s političke pozicije ulazi u sadržaj programa”, rekla je.
“Sigurna sam da stručnjaci koji se time bave znaju što rade, a to sigurno nisu stručnjaci koji su treneri”, dodala je.
“Trebalo je stati iza toga studija, ali ne čudi me to jer se Sveučilište u Zagrebu po nekim drugim pitanjima nije jasno odredilo. Prorektorici Sveučilišta za etička pitanja nije neobično da sveučilište tuži svoje profesore za klevetu”, navela je.