Bivše radnice poduzeća Orljava okupile su se u četvrtak ispred Orljavinog dućana u Požegi tražeći od Vlade kao vlasnika i njemačkog brenda Olymp koji je najveći i ekskluzivni Orljavin kupac, da pronađu sredstva za isplatu preostalih pet plaća kako bi 172 radnice dobile pune otpremnine.
Radnice Orljave proizvodile su više od 50 godina ekskluzivne košulje za Olymp koji je 2019. proslavio tu okruglu obljetnicu ali je samo godinu poslije s početkom pandemije koronavirusa, počeo otkazivati narudžbe dok nije sasvim odustao od proizvodnje.
To je, upozorava u priopćenju Novi sindikat, Orljavu odvelo u stečaj, a u srpnju prošle godine 172 radnice dobile su otkaz. Nekoliko mjeseci prije stotinjak radnica koje su imale ugovore na određeno, nije dobilo produženje ugovora.
Novi sindikat poručuje da svaka radnica ima pravo na otpremninu od osam bruto plaća, od kojih tri plaća Agencija za osiguranje radničkih tražbina, a uz Olymp, kao drugi izvor financiranja vide državu.
Smatraju da su Vlada i Olymp odgovorni za situaciju u kojoj se našlo poduzeće Orljava i njezine radnice, stoga od njih traže da radnicama isplate preostalih pet plaća kako bi dobile pune otpremnine.
Od lokalnih vlasti sindikat traži da osiguraju potporu radnicama kroz osiguranje radnih mjesta, primjerice zapošljavanjem u projektima poput Zaželi, da se radnicama omogući prekvalifikaciju ili financira dodatnu edukaciju i da im osigura jednokratnu novčanu pomoć.
Okupljanje u Požegi na kojem je bilo 70-ak bivših radnica dio je dogovora s prosinačkog okupljanja kada je sindikat u suradnji s međunarodnom organizacijom Clean Clothes Campaign (CCC) koja se bori za prava radnika u tekstilnoj industriji započeo međunarodnu kampanju za otpremnine.
Aktivisti su u prosincu su organizirali akcije solidarnosti ispred Olympovih dućana u Dortmundu, Hannoveru, Bielefeldu, Dresdenu i Berlinu. Primjenjujući taktiku "Prozovi i osramoti" upozorili su da Olymp zahvaljuje za 50 godina suradnje s otpuštanjima.
Novi sindikat izvijestio je da se od danas se u kampanju uključuju sve organizacije Clean Clothes kampanje, kao i više od 250 organizacija potpisnica kampanje #PayYourWorkers (Plati svoje radnike), usmjerene prema svim modnim brendovima koji su pod izlikom pandemije otpustili radnike i ostali im dužni plaće ili otpremnine.