drukčije RAZGLEDNICE

'Boli me pipi': Tko to stoji iza reklamne kampanje o kojoj se priča?

20.08.2018 u 18:05

Bionic
Reading

Reklamna kampanja za Pipi, jedan od najdugovječnijih hrvatskih brendova, ovog ljeta bez sumnje je ostavila traga i zahvaljujući 'bezbrižnom pozdravu s Jadrana' na duhovitim razglednicama - koje su se ovom prigodom vratile u upotrebu - otišla u svijet. Na samoj obali, a posebno u Dalmaciji, posljednjih tjedana primjećuje se porast broja poštanskih usluga, a na svakom koraku turisti koji sa zanimanjem slušaju domaćine kako se lome pokušavajući im prevesti originalne slogane

'Kud ja, tud i moje bove', 'Na moru sam prava bomba', 'Nosim džemper i liti', 'Što se tiče mase, masu sam opušten' - neki su od ukupno desetak verzija natpisa na spomenutim razglednicama ili plakatima, koje prate duhovite ilustracije ljetnih dogodovština običnih i prosječnih ljudi. Znatno debljih, dlakavijih ili smotanijih - odnosno normalnijih - od standarda koji vlada u reklamnoj industriji, no zato je tu dodatak '…i boli me pipi'.

Tportal je porazgovarao s autorima kampanje i otkrio kako je nastala, na koga cilja te što želi poručiti.

'Društvene mreže preplavljene su fotografijama s godišnjih odmora, no one pokušavaju biti savršene: uhvatiti zalazak sunca da se ne vidi crvenilo na koži, naći kut iz kojeg se ne vidi podbradak i pozu iz koje tijelo izgleda besprijekorno. Time se gubi osjećaj bezbrižnosti i opuštenog uživanja. Naše razglednice pokazuju obične ljude na ljetovanju u svom uobičajenom elementu - opuštene, bez poziranja i skrivanja mana te s dozom humora na vlastiti račun', objašnjava kreativni direktor iz agencije Imago Darko Bosnar.

Darko Bosnar Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletić

Razglednice iz ove kampanje namjeravalo se besplatno dijeliti putnicima na naplatnim kućicama autoceste u Dalmaciji, no 'nerazumnom birokratskom odlukom' - kako objašnjava Bosnar - to je zabranjeno. Ipak, one su nekako uspjele pronaći put do konzumenata, pa čak i 'probiti' algoritme Facebooka koji su slike automatski prepoznavali kao nepoćudne sadržaje.

'Cilj nam je vratiti slanje razglednica u modu, s tom razlikom da se sada ne šalju idealizirane, nego stvarne i duhovite situacije', dodaje on.

  • +15
Pipi, reklamna kampanja Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal

U Dalmacijavinu, tvrtki koja je posljednjih godina nakon mukotrpnog stečaja i potom privatizacije prošla i kroz kompletan rebranding, tvrde da su jako zadovoljni. 'Kampanja je rađena timski i prije svega joj je cilj bila dodatna gradnja brenda Pipi na autohtoni hrvatski način. To je sada bez sumnje nacionalno piće i ne znam da sam ikada vidjela toliko pozitivnih komentara: u svijet šaljemo sliku sunca, mora, sreće, zadovoljstva i svega što Pipi predstavlja', objašnjava za tportal direktorica marketinga Irena Lešković.

Vizualni dio kampanje, pored slogana vjerojatno najupečatljiviji segment, povjeren je priznatom hrvatskom ilustratoru Vedranu Klemensu. Njegovi radovi još odavno su zapaženi u javnosti - od ilustracija za naslovnice knjiga, preko kampanja za različite brendove, do identiteta više poznatih tvrtki ili izrade karakternih likova. Više puta angažirao ga je i Google na izradi prigodnih doodlea za svoju početnu stranicu na internetu.

  • +2
Vedran Klemens Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletić

'Sama ideja svidjela mi se jer je kampanja rijetko duhovita i posve neuobičajena. Koristili smo vedre, ljetne i jednostavne motive, a nakon prve verzije sa sombrerom ostale su se nizale kao po traci', govori Klemens, ilustrator koji je u ovom slučaju uspio proizvesti cijeli jedan mali crtani svijet.

'Ovdje nema zgodnih i lijepih ljudi, izuzev negdje u prikrajku kao predmet žudnje: naši likovi su debeljuce, brkati, dlakavi i smotani, baš kakvi ljudi u prosjeku i jesu, sa svim svojim normalnim ljudskim osobinama. Upravo zato i nismo koristili lik same Pipi, poprilično seksualizirane tinejdžerice, makar je stil dosta zadan oblikom i izgledom same boce: ne, izbjegli smo sve superiorno i umjesto toga odabrali normalno, ljudsko i duhovito', dodaje Klemens za tportal. I on sam, priznaje, već na prvom razgovoru pristao je raditi na ovom projektu i zato što mu je negdje u sjećanju ostala legendarna reklama s Anom Sasso kao primjer izgradnje pravog brenda.

Objašnjenje 'boli nas pipi za ono što je danas in', čini se, jako dobro je upalilo.