Greenpeace je u četvrtak, u okviru summita za održivi razvitak Rio+20, počeo kampanju za očuvanje Arktika i zabranu otvaranja naftnih bušotina i industrijskog ribolova na tom području, u kojoj sudjeluju glumci, redatelji, rock zvijezde i poslovni ljudi
Kako navodi ta organizacija za očuvanje prirode, u kampanji, jednoj od najambicioznijih koje je dosad organizirala, sudjeluje 'sto uglednih osoba iz čitavog svijeta', čija će se imena ispisati na 'arktičkom svitku'. Za kampanju želi pridobiti 'najmanje milijun imena', za što joj, ističe Kumi Naidoo, glavni direktor Greenpeace internationala, neće trebati više od par mjeseci.
Greenpeace će tada položiti svitak na dno Sjevernoga pola, 4 km ispod leda. 'Zastava za budućnost' koju su osmislili mladi, označavat će mjesto gdje je svitak pohranjen.
Svatko može dodati svoje ime na svitak (www.SaveTheArctic.org).
Na prvom popisu su imena glumaca Hugha Granta, Judea Lawa, Emily Blunt, Javiera Bardema, Penelope Cruz, Roberta Redforda i Jeremyja Ironsa, dramskog pisca Toma Stopparda, poduzetnika Richarda Bransona i Davida de Rothschilda, redatelja Pedra Almodovara i Stephena Frearsa, pjevača Paula McCartneyja, Annie Lennox i Bryana Adamsa te modne kreatorice Vivienne Westwood.
Greenpeace traži da Arktik bude zaštićeno područje, kakvim je prije 20 godina proglašena Antarktika, odakle je protjerana rudarska industrija u korist istraživača i znanstvenika.
Rodion Sulyandziga, potpredsjednik Raipona (Udruga urođeničkih naroda sjevera), ističe da bi istraživanje naftnih nalazišta na Arktiku moglo 'ugroziti život i opstojnost autohtonog stanovništva'.
Početak kampanje prati invazija 'medvjeda' na poznate svjetske građevine, 'pobuna polarnih medvjeda', kako je naziva Greenpeace, od zgrade opere u Sydneyju do Corcovada u Riju, gdje je lansiran dvanaestmetarski balon u obliku medvjeda.
Kampanja je počela 21. lipnja jer toga dana arktički krug ima najdulji dan, dvadesetčetverosatno svjetlo.