TORCHLIGHT 2 NA PRVOM MJESTU

Čitatelji GameReporta odabrali najbolju indie igru 2012.

17.12.2012 u 08:25

Bionic
Reading

Nakon što su Assassin's Creed 3 prepoznali kao najbolju igru 2012. godine, naši čitatelji odabrali su i najbolju nezavisnu igru – Torchlight 2, hack'n'slash koji se unatoč dalekom manjem budžetu i razvojnom studiju ravnopravno suprotstavio Diablu III

Prošloga tjedna čitatelji GameReporta odabrali su najbolju igru godine na zalasku, a nakon toga smo ih na našoj Facebook stranici priupitali za najbolju nezavisnu igru 2012. godine. Priličnom većinom odabrali su – Torchlight 2. Indie tržište u posljednjih je nekoliko godina doslovno probujalo, kako zbog platformi poput Xbox Livea tako i zbog servisa poput Kickstartera na kojemu mali, nezavisni timovi mogu zatražiti novac od igrača i na taj način sasvim preskočiti faktor izdavačke kuće.

 

 

Torchlight 2 na tržištu se pojavio u rujnu, nekoliko mjeseci po izlasku dugoisčekivanog Diabla III. Iako je Diablo III zaista vrhunski hack'n'slash, mnogi su od njega očekivali ipak nešto više s obzirom na novac i vrijeme koje je Blizzard uložio u nj. Svi takvi pucali su od oduševljenja po dolasku Torchlighta 2, hack'n'slasha na kojemu je radilo manje od tridesetak ljudi u studiju Runic Games. Ponajveći gaming sajtovi redom su mu dali i bolje ocjene nego Đavlu, a i danas se izvrsno (i bolje od Diabla III!) drži na Metacriticu.

 

Da stvar bude bolja, Torchlight II po izlasku je stajao 20 dolara, trećinu cijene većine današnjih igara.

 

'Mi smo mala nezavisna kompanija i sami odlučujemo kako ćemo reagirati na vanjske utjecaje. Je li cijena od 20 dolara dobra ideja? Ne znam. No mi osjećamo da jest, tako je bilo s prvim Torchlightom pa smo mislili kako ćemo imati jako dobar argument ako po istoj cijeni ponudimo i Torchlight II koji je veći i bolji u svakom pogledu.

 

Dugoročno – želimo biti upamćeni kao ljudi koji nude najbolju vrijednost u gamingu. I želimo izgraditi zajednicu igrača koja će trajati. Želimo da ljudi još jako dugo kupuju naše proizvode. Ovakva cijena je zapravo ulaganje u budućnost.

 

Ipak, ovakva cijena je moguća jer PC igre više ne prodajemo u kutiji. Da to radimo, nema šanse da bismo za igru tražili 20 dolara, već nam to omogućuju servisi poput Steama. Kada prodate fizičku kopiju za 20 dolara, vama u džep idu 3,5 dolara, a kada je prodate digitalno, dobivate 14 dolara. Još više zaradimo kada igru prodamo izravno na našoj stranici.

 

To jednostavno funkcionira. Na taj ćemo način zaraditi lijep novac', objasnio je Max Schaefer, direktor Runic Gamesa.

 

Slender: The Eight Pages

 

Prvotno poznata tek kao Slender, ova indie igra u vrlo je malom vremenskom roku postala iznimno popularna čak i izvan gejmerskih krugova, što su pokazale i tisuće memeova na stranicama poput Reddita i 9gag-a.

 

Radi se o hororu inspiriranom njemačkim mitom 'Der Grossman' što u prijevodu znači 'Visoki čovjek' iliti ga – Slender Man. Igrač kroz igru tumara šumarkom u kojemu mora prikupiti osam stranica poznatih kao 'Slenderove stranice' na kojima su ispisane prijeteće poruke namijenjene igraču. Sa svakom sakupljenom stranicom sve ste bliže uspješnom završetku igre, ali i Slender je bliži vama. A smrt može uzrokovati i predugo gledanje u njega, presporo kretanje, prekomjerno korištenje rasvjete... Naravno, preporučujemo igranje u potpunom mraku, sa slušalicama na ušima i pelenom za odrasle.

 

 

Hotline Miami

 

Vrijeme je da spomenemo i Hotline Miami, briljantnu igru koju je prije nekoliko tjedana recenzirao Damir Rukavina. Radi se o retro makljaži iz ptičje perspektive koja je gotovo instantno stekla kultni status. Da se razumijemo, Hotline ne donosi ništa revolucionarno, samo mnogo toga radi savršeno i u tome je njegova tajna. Mnoge će možda odbiti njegova ultranasilnost, ali Hotline to odrađuje s hrpom stila te izvrsnom grafikom, zvukom te mračnom atmosferom.

 

 

Fez, Botanicula, Dear Esther

 

Po nekoliko naših čitatelja spomenulo je i Fez, Botaniculu i Dear Esther. O ovoj posljednjoj mnogo ste toga mogli čuti i u inspirativnoj recenziji našega Kreše Lauša, no ukratko – radi se o igri u kojoj u ulozi bezimenog junaka lutate otokom pod naracijom pisama koja je sam protagonist pisao Esther, najvjerojatnije njegovoj supruzi koja je poginula u automobilskoj nesreći. Radi se o pravom poetskom iskustvu koje bi svakako trebalo odigrati.

 

 

Fez je pak platformer u kojemu preuzimate ulogu Gomeza koji nailazi na misteriozni artefakt hexahedron od kojega dobiva fez kapu koja mu pak omogućuje percepciju treće dimenzije. Međutim, hexahedron uskoro eksplodira i tako zamrzava cijeli svijet. I upravo je on platforma na kojoj Gomez odlazi na svoju veliku avanturu kroz sve tri dimenzije.

 

 

Botanicula je još jedan platformer prekrasne grafike u kojoj igrač preuzima ulogu čak petero botaničkih bića koja kreću u pohod spašavanja drveta na kojemu žive. Njega naime napadaju paraziti od kojih treba spasiti i sakriti sjeme domicilnog drveta.

 

 

Journey

 

Iako nitko od naših čitatelja nije spomenuo Journey, ovu igru nemoguće je zaobići. Radi se o PlayStation 3 ekskluzivi koja je na jedinstven način objedinila singleplayer i multiplayer, i to u iskustvu bez posebnih ciljeva – jedini cilj je stići do planine koju od samoga početka vidite u daljini. Sve to umotano je u predivnu grafiku i soundtrack koji je prvi soundtrack za neku igru nominiran za prestižnu nagradu Grammy.

 

 

Hawken

 

I za kraj – Hawken. Teško ga je zasad uvrstiti među najbolje indie igre s obzirom da je igra tek u beta verziji, no budimo realni – u pitanju su roboti. Veliki, žestoki, čelični roboti. A mechove vole svi, pa tako i mi. Igra još od prve najave iznimno obećava, a da stvar bude bolja, radi se o free-to-play iskustvu koje neće imati nikakav oblik plaćanja.

 

Na igri radi Adhesive Games Ltd., studio od tek devet članova koji Hawken grade na temeljima Unreal Enginea 3. Uz malo sreće, Hawken će na velika vrata u gaming vratiti nekad iznimno popularne robote Mech.