Bergen, Oslofjord, pa Dalmacija. Imena su to najvećeg trajekta povijesti Jadrolinije koji je od ovog ljeta u njenoj floti. Iako je rekonstruiran prije deset godina za 30 milijuna eura Jadrolinija sada za njega kupuje avionska sjedala. A prošloga tjedna Vlada je odobrila kredit za njegovu kupnju iako je kupljen i plaćen 18 milijuna eura još prije ljeta
Avio sjedala ili preciznije njih 146 podijeljenih u četiri kategorije za oko 550 tisuća eura bez PDV-a planira kupiti Jadrolinija za brod Dalmacija kojeg je za 18 milijuna eura bez PDV-a kupila ove godine od danskog Fjord Skibsholdinga.
Riječ je, podsjetimo, o brodu prvotnog imena 'Bergen' izgrađenom 1993. godine u norveškom brodogradilištu Fosen Mekaniske Verksteder AS. Brod je 2014. godine rekonstruiran za oko 30 milijuna eura u STX-u u Finskoj postavši 'Oslofjord' i plovio je između Sandefjorda u Norveškoj i Strömstada u Švedskoj za što mu je trebalo oko 2,5 sata.
Dalmacija je, kako su prilikom kupovine istaknuli u Jadroliniji, njihov najveći trajekt u povijesti flote s kapacitetom za 1800 osoba i 350 automobila. Namijenjen je za plovidbu na relaciji Dubrovnik-Bari što je relacija koju brod prijeđe za oko sedam sati.
Iako je na brodu puno sadržaja putničkih kabina na u nema, a dugo putovanje iziskuje kakav - takav odmor pa su u Jadroliniji odlučili ugraditi avionska sjedala čiji je krajnji rok za isporuku u ožujku iduće godine. A plan je i da se kabine, koje su kod rekonstrukcije 2014. godine postale duty free zona, vrate. Sve to, naravno dodatno će poskupit brod koji je prije nego li ga je Jadrolinija kupila bio u tromjesečnom najmu za 2,1 milijuna eura s PDV-om. I kada je raspisana nabava za kupnju RO-RO broda putničkog broda sličnih specifikacija stigla je samo ponuda danskog brodara.
I da tu priči ne bude kraj Vlada je na prošlotjednoj sjednici Jadroliniji dala suglasnost za dugoročno kreditno zaduženje kod OTP banke za kupnju Dalmacije. Istog broda kojeg Jadrolinija svojim sredstvima kupila u travnju.
Kako stoji u Odluci Jadroliniji je odobreno dugoročno kreditno zaduženje u iznosu od 14,4 milijuna eura. Namjena kredita je refundiranje kupnje ro-ro putničkog broda u iznosu 80 posto kupoprodajne cijene uz učešće Jadrolinije do 20 posto vrijednosti investicije. Kredit će se vraćati u 40 jednakih tromjesečnih rata uz fiksu godišnju kamatu od 3,59 posto.