ADLEŠIČ I ČUHNIL:

'Daruvar ne smije ostati bez pruge!'

13.05.2010 u 17:22

Bionic
Reading

HŽ je donio odluku da se od ponedjeljka u 7 ujutro prekida željeznički promet na tri relacije. Na relaciji Sirač - Pčelić nalazi se Daruvar sa 15.000 stanovnika koji, slažu se političari, tom odlukom ulazi u nedopustivu izolaciju

Odluka HŽ-a o zatvaranju pruga na relacijama Našice - Pleternica, Martin Brod - državna granica, Ličko Dugo Polje - Knin i Sirač - Pleternica donesena je 'zbog toga što je na spomenutim pružnim dionicama kolosijek veoma dotrajao i loš'.

'To za posljedicu ima sniženje razine prometne sigurnosti i potrebu da se izvede kapitalni remont', navodi se u priopćenju HŽ-a, ali se ne objašnjava nelogičnost koja će koštati 15.000 poreznih obveznika koji stanuju u gradu Daruvaru, 11 kilometara udaljenom od Sirača čiji će mještani i dalje imati mogućnost vožnje vlakom. Građani Daruvara će morati presjedati iz autobusa u vlak, po istoj cijeni kao dosad.

Najljepši mali grad u Hrvatskoj

Takva ponuda odbija svakog putnika i mogućeg turista koji bi želio otputovati u 'najljepši mali grad u Hrvatskoj'. Naime, Daruvar je više godina dobitnik nagrade Hrvatske turističke zajednice za najljepši mali grad, i ta će odluka svakako utjecati na njegov razvoj, ali i regije, osobito s obzirom na činjenicu da nije određen rok za sanaciju pruge:

'Ukupni troškovi minimalnih radova za osposobljavanje tih pružnih dionica za siguran promet iznose oko 450 milijuna kuna, a vrijeme potrebno za njihovu sanaciju je oko 16 mjeseci od dana potpisivanja ugovara s izvođačima. Ove godine HŽ-Infrastruktura d.o.o. u planu održavanja nema tih sredstava, ali očekuje se da će ona biti planirana u planu održavanja za narednu godinu', ističe se u priopćenju HŽ-a, a odluku je donijela HŽ-Infrastruktura d.o.o.

Da je odluka u odnosu na grad Daruvar nelogična, pa čak i nedopustiva, slaže se i potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešič: 'Mogu razumjeti Daruvarčane koji se žale zbog ukidanja pruga, ali trenutno sam u Turskoj i večeras ću, kada se vratim, vidjeti o čemu se točno radi. Bila bi velika šteta kada bi Daruvar ostao bez pruge jer je to grad s vrlo ozbiljnim turističkim potencijalom. Moram vidjeti o čemu se radi, ali to se ne bi smjelo dozvoliti.'

Čuhnil: Lobirat ću za Daruvar!

Daruvar je inače i grad s manjinskim zajednicama, a najveća od njih je zajednica Čeha. Daruvarčanka i zastupnica u Saboru za češku manjinu Zdenka Čuhnil rekla je da se treba preispitati odluka o ukidanju pruge do Sirača da bi vlakovi ipak vozili do Daruvara:

'Kada je u pitanju ukidanje pruga zbog rentabilnosti, to odobravam, ali da pruga ide do Sirača, a ne do Daruvara - tih nekoliko kilometara ne bi trebalo predstavljati velik problem. Kod takvih odluka treba voditi računa i o ekonomskim pokazateljima te osigurati ljudima povezanost s gradom. Nema razloga da vlakovi ne voze do Daruvara. Ako se može voziti do Sirača, može se i tih nekoliko kilometara više', rekla je Čuhnil za tportal i dodala da će lobirati za Daruvar kada se bude razgovaralo o ukidanju. 'Moramo vidjeti što ima opravdanje, a ovo nema opravdanja', zaključila je Čuhnil.

Gradonačelnik Daruvara Dalibor Rohlik i dalje traži da se uvede direktna linija od Daruvara do Zagreba te najavljuje da će se ovoga vikenda sastati sa svim čelnim ljudima, pa i s potpredsjednicom Vlade Adlešič i zastupnicom Čuhnil, da bi se ta odluka promijenila i da bi se željeznički promet u Daruvaru što prije uspostavio.

S obzirom na turističku važnost Daruvara, Rohlik je rekao da i ministar turizma Damir Bajs zna da se u tom gradu pokušava ozbiljnije razviti kontinentalni turizam te dodaje da je 'isključivanje bilo kakvih prometnih mogućnosti za Daruvar veliki minus'.

HŽ izbjegava odgovor na pitanje o Daruvaru

Na službeni upit Hrvatskim željeznicama zašto je odluka da se promet zaustavlja 11 kilometara od grada Daruvara, Ured za odnose s javnošću odgovorilo je već poslanim dijelom priopćenja iako smo glasnogovornicu unaprijed obavijestili da već imamo priopćenje i da nam treba konkretan odgovor.

Kako se odgovor na to ključno pitanje za drugi po veličini grad u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji izbjegava, nadamo se da će odgovor na to isto pitanje dati resorni ministar Božidar Kalmeta