MANJE STRAŠNO NEGO INAČE

Dead Space 3 postaje 'akcić' zbog prodaje

18.06.2012 u 11:22

Bionic
Reading

Novi Dead Space mogao bi biti malo drukčiji nego što ste očekivali

Dođe vam da se zamislite, zar ne? Kada franšize dostignu tu razinu gdje u svaki novi nastavak treba uložiti preko godine posla, te milijune i milijune dolara. Zbog čega sve novije igre moraju imati blockbusterske cijene i prodaju da bi bile uspješne? Zbog čega samo nezavisni developeri ne plaču kada im broj prodanih primjeraka nove igre ne doseže onaj sveukupne populacije Norveške? Pa, razlozi ovoga među ostalime leže u trenutnom stanju industrije igara. Tržište, ma koliko to mi poricali ili negirali, drži nekolicina jako velikih firmi koje raspolažu vrtoglavim kapitalima. Upravo zbog toga, velik broj naslova odnosno intelektualnih vlasništva (IP-a) mora postići određene standarde (čitaj - imati nevjerojatne budžete i multimilijunsku prodaju).

 

Čuveni Dead Space 2


Ova sudba nedavno je zadesila Electronic Arts i njihovu popularnu franšizu Dead Space. Zahvaljući proračunima unutar firme, kao i marketinškim projekcijama, novi nastavak bi trebao imati preko pet milijuna prodanih kopija kako bi osigurao izradu idućeg nastavka dotične igre. Ovo, naravno, zvuči nenormalno uzmemo li u obzir da de facto čitava Hrvatska nije dovoljna da spasi franšizu od propasti. Ono što se dešava kako bi se naslov prilagodio čim većem broju igrača je proširivanje franšize za novu publiku. Iliti, nešto gejmerima poznatije kao razvodnjavanje. Uostalom, nemojte reći da vas tijekom gledanja trailera za Dead Space 3 nešto nije presjeklo do te mjere da ste se zapitali gledate li trailer za Dead Space ili neku mutavu iteraciju svemirskog Call of Dutya. Ovdje svi pucaju, Isac govori kao član Black Opsa, a sve je puno karakondžula visokih ko trokatnice. Mandatorne eksplozije sve to fino uobličuju u čušpajz koji bi se, valjda, trebao svidjeti fanovima akcijskih pucačina. Iskreno, nismo impresionirani.



Sav sjaj novog Call o...bože mene...Dead Spacea



Naravno, Electronic arts ovo naziva proširivanjem franšize nužnim za njeno opstajanje. Također, pri ovom 'širenju' jako je važno da se stari fanovi iste ne razočaraju. Iskreno, smatramo da EA ovdje hoda po tankoj žici. Njihov Dead Space 2 'proširio' je originalnu priču i zaradio dvostruko više novca nego prva igra. Treći nastavak trebao bi podvostručiti uspjeh drugog, što je dovelo do gore navedenih 'preinaka'. Ovakva 'adaptacija" igre široj publici sprovedena je sa strane tima koji je proizveo Dante's Inferno (brrrr), tako da se nimalo nećemo iznenaditi ako zahvaljujući promjeni samog stila igre treći Dead Space zaroni licem u šljunak. Nadamo se da neće, no trenutni trailer i detalji o samoj igri ne slute na dobro.


Ono što nas zabrinjava doduše je pitanje koliko vremena treba proći da se i neke druge franšize natjeraju na 'širenje' demografije svojih fanova kako bi preživjele. I što je najbolje, trebamo li se bojati kako će više-manje čitav visokobudžetni kadar igara prije ili kasnije morati popustiti pod ovakvim mjerama? Šanse su, na sreću, prema trenutnim procjenama - jako male.