izborna promidžba

DIP pozvao medije da poštuju načelo pravične zastupljenosti

  • I. Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 28.06.2020 16:16
  • Objavljeno 28.06.2020 u 16:16
Bionic
Reading

Državno izborno povjerenstvo pozvalo je u nedjelju medije s nacionalnom koncesijom da za vrijeme izborne promidžbe vode računa o načelu pravične zastupljenosti i pravične mogućnosti predstavljanja programa

Iako nakladnici zadržavaju pravo oblikovati način sučeljavanja kandidata, odrediti broj kandidata, trajanje sučeljavanja i vrijeme emitiranja, moraju voditi računa da kriterij za pozivanje budu relevantna istraživanja javnog mnijenja kao i da, na temelju toga, pozivaju predstavnike onih lista koje zadovoljavaju te kriterije, upozorava DIP u priopćenju.

Odabir sudionika u sučeljavanju ne može biti samo arbitrarna urednička ili novinarska procjena.

Također, kako Zakon o ravnopravnosti spolova propisuje političkim strankama i drugim ovlaštenim predlagateljima lista obvezu poštivanja načela ravnopravnosti spolova, DIP poziva medije i izborne sudionike da, koliko god je to moguće, prilikom predstavljanja izbornih programa vode računa o tom načelu.

U priopćenju se podsjeća da Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor propisuje da su mediji, koji prate izbornu promidžbu, dužni u praćenju izborne promidžbe i predstavljanju izbornih aktivnosti jamčiti novinarsku neovisnost, profesionalnost i stručnost, dosljedno poštivanje novinarskog kodeksa te posebno temeljnog načela slobode izražavanja. Ono je propisano odredbama Ustava, Konvencije o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda i Povelje Europske unije o temeljnim pravima, vodeći se pri tome interesima javnosti.

S ciljem ostvarenja pravične zastupljenosti izbornih sudionika i pravične mogućnosti predstavljanja njihovih programa i vođenja izborne promidžbe Hrvatski sabor je donio Pravila o postupanju elektroničkih medija s nacionalnom koncesijom u Republici Hrvatskoj tijekom izborne promidžbe.

Tim pravilima propisani su oblici i vrijeme praćenja izborne promidžbe političkih stranaka, oblik, trajanje i druga pitanja vezana uz oglašavanje, način predstavljanja programa, te pravila za emisije s izbornim sučeljavanjima. Na temelju tih pravila nakladnici medija koji prate izbornu promidžbu donose interna pravila.

Pratite nas na društvenim mrežama

Najbitnije od bitnog

Newsletter tportala donosi tjedni pregled najbitnijih vijesti

tportal