Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak počela je u utorak novi ciklus obilazaka hrvatskih škola namijenjen prikupljanju informacija od nastavnika i učitelja o dosadašnjim rezultatima provedbe kurikularne reforme "Škola za život", te izrazila zadovoljstvo dosadašnjim pokazateljima
"Zadovoljna sam odazivom profesora, nastavnika i učitelja što se tiče edukacija i povratnih informacija koje dobivamo s terena", rekla je ministrica nakon obilaska zagrebačke IX. Gimnazije, kojim je započela novu turneju "Razgovora o promjenama" u sklopu koje će u idućih nekoliko mjeseci obići sve hrvatske škole.
Pred učitelje i profesore postavljeni su veliki zahtjevi, a posebno se s velikim promjenama u načinu rada suočavaju oni koji su do sada radili na tvrdi, tradicionalni, ex cathedra način, dok su promjene značajno manje za one nastavnike i profesore koji su se već ranije prilagođavali suvremenim metodama učenja i poučavanja, napomenula je Divjak.
Nakon što je krajem prosinca završen ciklus savjetničkih posjeta koji je obuhvatio svih 1300 škola u Hrvatskoj, cilj je upravo započete turneje da se kroz obilaske hrvatskih osnovnih i srednjih škola i sastanke s učiteljima dobiju povratne informacije o promjenama koje je donijela reforma "Škola za život", te kako su one utjecale na učenike i učitelje.
"Cilj je ući u čim veći broj škola kako bih osobno dobila povratne informacije od profesora, ravnatelja i stručnih suradnika u školama kako se kreću reformski procesi, ali i da vidimo što još možemo unaprijediti kao bismo osigurali reforme koje smo u kurikulumima zacrtali", rekla je ministrica.
Također, cilj je vidjeti kako su škole iskoristile dobivena financijska sredstva, napomenula je. U tri godine u škole je uloženo oko dvije milijarde kuna, dok je za opremu za kabinete samo u protekloj godini osigurano 100 milijuna kuna.
Nastavnici jedva dočekali promjene
Ministrica je u IX. Gimnaziji obišla kabinet za kemiju nakon čega je održala sastanak s nastavnicima. Kaže kako su je nastavnici izvijestili da su jedva dočekali promjene jer su gimnazijski kurikulumi neizmijenjeni već 25 godina.
"Apelirali su da se takve izmjene rade puno češće i da se svakih nekoliko godina rade manje izmjene", rekla je Divjak.
Na sastanku se govorilo i o novoj državnoj maturi koja, prilagođena novim kurikulumima, djelomično kreće 2022. godine, dok će 2021. biti provedena probna državna matura za učenike trećih razreda.
"Razgovarali smo i o državnoj maturi i o tome kako će se mijenjati, a ja sam najavila da ćemo objaviti rezultate po školama kako bi se mogao pratiti trend što i na koji način u pojedinoj školi svatko može promijeniti", kazala je ministrica.
Također se razgovaralo o edukacijama sudionika reforme. Kontinuiranim edukacijama, virtualnim ili fizičkim, do sad je obuhvaćeno preko 90 posto svih sudionika, a trenutno u virtualnim edukacijama sudjeluje njih više od 50.000.
Na pitanje kako škole provode nadoknade izgubljenih dana zbog štrajka prosvjetara Divjak je odgovorila da su sve škole predale svoje planove nadoknade, a odobrene planove može se naći na mrežnim stranicama Ministarstva.
Aktualna nadoknada, koja se odvija u trećem tjednu ranije planiranih zimskih školskih praznika, kada velik broj Hrvata odlazi na sijanje, pokazuje da je broj učenika koji izostaje s nastave vrlo mali, tek ispod dva posto, napomenula je.