Do kraja listopada bit će poznat izvođač radova za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, o čemu će odluku donijeti komisija za odabir izvođača, doznaje se iz Hrvatskih cesta
Komisija za odabir izvođača, u kojoj su predstavnici investitora, Hrvatskih cesta te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, do sredine sljedećeg tjedna odlučit će o izvođaču koji će odraditi prvu fazu tog najznačajnijeg hrvatskog graditeljskog projekta.
Nakon što se odluka o izboru izvođača objavi, kažu u Hrvatskim cestama, slijedi rok mirovanja od 15 dana unutar kojeg je i 10-dnevni rok za eventualne žalbe. Ako sve prođe u redu, svi uvjeti za izgradnju mosta, kako je i planirano pri otvaranju ponuda, trebali bi se ispuniti do kraja ove godine.
Ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno s pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna, otvorene su 15. rujna.
Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, na natječaj su se javila tri ponuditelja - zajedničku ponudu poslali su talijanski Astaldi i turska tvrtka IC Ictas; njemački Strabag te kineski konzorcij pod imenom "China road and bridge Corporation". Njihove ponude premašivale su procijenjeni iznos gradnje od 1,8 milijardi kuna.
Naime, zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke iznosi 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, dok Stragabova doseže 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om.
Nadalje, kineski konzorcij "China road and bridge Corporation" dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. U tom su konzorciju inače CCCC Higway Consultants, CCCC Second Higway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering.
Prilikom otvaranja ponuda istaknuto je da je rok za evaluaciju ponuda 120 dana, no i kako će se s pregledom ponuda krenuti odmah kako bi se što ranije odabrao izvođač.
Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone. Pelješki most proglašen je stoga projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju.
Ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju ove godine.
Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova. Most će imati četiri prometna traka, a prva faza izgradnje mosta obuhvaća izgradnju samog mosta i pristupnih cesta.
Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi bi radovi trebali završiti do 2022. godine.