Da rad u primarnoj zdravstvenoj zaštiti nije neprofitabilan kako to često vole isticati primarci te da, štoviše, može funkcionirati na čistim tržišnim principima, dokazuje primjer ambulante na Srdočima koja je od početka rujna uvela broj za pacijente s posebnom tarifom 060
RIJEKA - Pacijenti su o tome uredno obaviješteni lecima i plakatom na kojima se njih oko 3.500, koliko ih zajedno broje dvije privatne ordinacije obiteljske medicine i stomatološke zaštite, sitnim slovima izvještava da će poziv liječnicima po minuti plaćati 6,82 kune ako zovu s fiksne linije ili pak 8,21 kune iz mobilne mreže, piše Novi list.
Iako je Ambulanta Srdoči registrirana kao trgovačko društvo i kao takva ne može sklapati ugovor s HZZO-om, glavni problem je u tome što obje ordinacije koje tamo djeluju imaju sklopljen ugovor s istom kućom te svoje usluge pacijentima pružaju na temelju obaveznog osiguranja. Tu je zakon prilično jasan i nalaže da zdravstvena zaštita mora biti dostupna svima, a to nikako ne uključuje pozive po nekoliko puta skuplje od poziva upućenog prema fiksnoj liniji.
Rukovoditelj riječke službe HZZO-a dr. Fedor Dorčić o novom načinu pružanja zdravstvenih usluga na Srdočima nije obaviješten, ali potvrđuje da su liječnica dr. Nina Bašić Marković i stomatologinja dr. Suzan Sušanj Lazović na taj način ozbiljno prekršile ugovor koji su potpisale s HZZO-om.
To nije ni etično, niti korektno, a što je najvažnije, nije predviđeno našim ugovorom sa spomenutim ordinacijama. Zakon o obaveznom zdravstvenom osiguranju jasno kaže da zdravstvena zaštita mora biti dostupna svima, što znači da se ne može pružati, kao u ovom slučaju, putem brojeva koji se dodatno naplaćuju. Šef riječkog HZO-a kaže da će promptno pokrenuti istragu vezanu uz ovaj slučaj kao i analizu ugovora koje su potpisale spomenute liječnice.
Liječnice zdravstvenu zaštitu pružaju u ambulanti koja je vlasništvo trgovačkog društva Alfa Srdoči, registriranog za obavljanje zdravstvene djelatnosti. Vlasnik Alfe Srdoči, liječnik dr. Danijel Mahulja, prije nekoliko mjeseci pokrenuo je još jednu tvrtku, Blagonet d.o.o. koja se, između ostalog, prema podacima Trgovačkog suda bavi i telekomunikacijama.
U telefonskom razgovoru dr. Mahulja kazao je da sve više liječnika prelazi na ovaj sustav zbog zagušenosti svojih telefonskih linija nepotrebnim pozivima. Takvi pozivi za koje nije potrebno zvati liječnika i više su nego učestali, obrazložio je dr. Mahulja i onemogućavaju one kojima je pomoć obiteljskog liječnika doista potrebna da dobiju vezu.
'Ordinacije na Srdočima dnevno su imale oko 200 poziva od kojih je najveći broj bio upućen liječnici obiteljske medicine čija ordinacija ima oko 2.300 pacijenata i kojoj je značajan dio rada s pacijentima u ambulanti otpadao na davanje telefonskih odgovora na pitanja, poput koji je broj riječkog KBC-a, ili koji je faks Ortopedije u Lovranu. Zbog prečestih pozivanja, liječnice su pregled samo jednog pacijenta u prosjeku prekidale dva puta. Uvođenjem broja s posebnom tarifom broj poziva ambulanti samo u jednom danu pao je za 60 posto', tvrdi dr. Mahulja, napominjući da umjesto 150 minuta koliko su trajali svi pozivi tijekom radnog vremena ordinacija oni sada traju svega 40 minuta.