promocija turizma

Dodijeljene nagrade HTZ-a 'Zlatna penkala' stranim novinarima

10.04.2025 u 23:24

Bionic
Reading

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u četvrtak je u Istri dodijelila 21. nagrade i priznanja "Zlatna penkala" 28-orici stranih novinara iz 15 zemalja koji su svojim izvještavanjem o hrvatskom turizmu u 2024. pridonijeli promociji i turističkom prometu.

Svečanost dodjele nagrada, ustanovljenih 2005., kao zahvala za suradnju sa stranim medijima, održana je u Istri, u prostorima Vinarije Kozlović u Bujama, gdje se uz 28 stranih novinara iz Europe i Kanade, bili i predstavnici Istarske županije, Grada Novigrada-Cittanova i njihovih turističkih zajednica koje su u suradnji s HTZ-om i organizirali dodjelu i boravak novinara.

Neki od njih tim povodom u Istri borave i više dana ovog tjedna na studijskom putovanju u sklopu kojeg obilaze razna odredišta i atrakcije, poput Grožnjana i Novigrada, vinarije, degustirajući istarska maslinova ulja, upoznavajući se s tradicijom tartufarstva i drugim.

Grand prix u Kanadu, Veliku Britaniju, Francusku, Poljsku, Češku i Mađarsku

Zlatne penkale HTZ dodjeljuje u obliku priznanja i nagrada stranim urednicima, novinarima, travel blogerima i influencerima za najbolje objave o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji u prošloj godini, u šest kategorija - za najbolju radijsku reportažu, za najbolju reportažu online medija, za najbolju reportažu tiskanog medija, za najbolji travel blog, za najbolju objavu na društvenim mrežama te za najbolju televizijsku reportažu.

Glavne nagrade Grand prix dane su za najbolju reportažu tiskanog medija novinarki Vivian Vassos iz Kanade, kojom poziva Kanađane na "zadivljujuće" putovanje Jadranom, koje uz plovidbu obuhvaća i upoznavanje bogate povijesne i kulturne baštine Dubrovnika i Splita.

Grand prix za najbolji internetski članak dobio je Andrew Eames iz Velike Britanije, pišući o prekrasnim pješčanim plažama hrvatske obale, netaknutoj prirodi i čistom moru, a članak je dosegao oko 10 milijuna čitatelja u The Timesu.

Francuski novinar Christophe Jicquel Grand prix je primio za najbolju radijsku reportažu naziva "Just 2 hours from Paris: Croatia!“, u kojoj je predstavio prekrasne krajolike, bogatu povijest i jedinstvenu kulturu Hrvatske, potičući time znatiželju francuskih slušatelja za otkrivanjem Hrvatske.

Za najbolju televizijsku reportažu Grand prix dobili su poljski novinari Piotr Maślak i Piotr Bartosz Gierzyński sa snimateljem Jakubom Czyżewskijem za emisiju "Tańcząca ze światem" - Chorwacja, u prijevodu "Ples sa svijetom - Hrvatska" u sklopu koje su istražili Dubrovnik, Split, Konavle, Sinj i druga mjesta, s naglaskom na gastronomiju i prirodu.

Adriana Halousková i Matěj Halouska iz Češke osvojili su Grand prix za najbolji travel blog, u kojem su pod nazivom "12 Best Places to Go in Croatia You Will Never Forget" detaljno opisali prednosti hrvatskih gradova i mjesta, među kojima i Vis i Zagreb.

Mađarskoj influencerici Luni Joanni Michelle uručen je Grand prix za najbolju objavu na društvenim mrežama, odnosno tzv. stroytelling o čarima jedrenja u Hrvatskoj kroz mreže Instagram i TikTok.

Strani mediji važni u promociji hrvatskog turizma

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić na dodjeli je istaknuo ponos što su raznovrsna hrvatska turistička ponuda, gostoljubivost, rad i trud svih u turizmu pridonijeli zadržavanju odlične pozicije Hrvatske na turističkoj karti svijeta.

"Naše su kvalitete prepoznali i strani mediji diljem svijeta čije pozitivne objave o ljepotama i vrijednostima Hrvatske te su oni i važan pokretač promocije hrvatskog turizma kojeg nastojimo snažno razvijati u smjeru održivosti", poručio je Staničić, vjerujući da će rad inozemnih medija još više pridonijeti statusu Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih destinacija na Mediteranu.

Na dodjeli su bili i istarski župan Boris Miletić, gradonačelnik Novigrada-Cittanova Anteo Milos, direktori turističkih zajednica Istarske županije i Novigrada Denis Ivošević i Vesna Ferenac te drugi uzvanici, a ispred Ministarstva turizma i sporta državna tajnica Monika Udovičić, koja je naglasila da se nagradama Zlatna penkala dugi niz godina prepoznaje i nagrađuje izniman doprinos stranih medija u globalnoj promociji turizma.

"Njihove priče, fotografije i objave o Hrvatskoj dopiru do milijuna ljudi diljem svijeta, osnažujući imidž Hrvatske kao autentične, gostoljubive i raznolike destinacije. Zahvaljujući sinergiji sustavnog rada svih u turizmu, medijske vidljivosti i snažne promocije, Hrvatska nastavlja potvrđivati svoju atraktivnost na međunarodnom tržištu, a ovogodišnje domaćinstvo Istre, koja snažno promiče principe održivosti i kvalitetnog cjelogodišnjeg turizma, dodatno daje vrijednost ovoj nagradi", zaključila je Udovičić.

Nagrade Zlatna penkala prozvane su u spomen na inženjera Slavoljuba Eduarda Penkalu (1871.-1922.), znamenitog izumitelja s početka 20. stoljeća, koji je živio i u Zagrebu, i zbog kojeg se Hrvatsku naziva i "domovinom nalivpera", jer je patentirao svoj izum nalivpera, što je i jedan od tradicionalnih simbola pisaca.

Inače, nagrade stranim novinarima koji prate turizam i putovanja rijetke su u Europi, što ih čini i ekskluzivnim te međunarodno prepoznatim i priznatim.