Dok se hrvatski proizvođači namještaja žale jer im je Vlada u rebalansu proračuna srezala subvencije, jedan od njih sasvim uspješno posluje i bez pomoći države. Renato Radić, vlasnik bjelovarske Prima Grupe ima ideje kako bi im država mogla olakšati posao, a njegove bi savjete valjalo poslušati s obzirom na to da je ove godine zaposlio stotinu ljudi i kreće s plasmanom masivnog namještaja preko Amazona
'Prima nikada nije ni tražila ni dobila potporu iz proračuna, ali radi ostatka industrije, nadamo se da ovo ipak nije konačna odluka', kazao je Renato Radić, vlasnik bjelovarskog proizvođača i trgovca namještajem Prima Commerce u razgovoru za tportal.hr.
Jednostavan model kojim bi država mogla olakšati poslovanje proizvođača namještaja jest dodatan rabat na sirovinu 'budući da je država vlasnik Hrvatskih šuma, a Šume svoje poslovanje godinama redovito popravljaju dizanjem cijena i posluju ostvarujući značajnu dobit', napominje.
Njegov poslovni put počeo je u BiH, gdje se bavio poljoprivredom i stočarstvom, da bi nakon izbijanja rata 90-ih izbjegao u Hrvatsku i s obitelji se preorijentirao na drvnu industriju. S uobičajenom frazom kako hrvatski namještaj nije dovoljno konkurentan, ovaj poduzetnik neće se u potpunosti složiti, jer smatra da, s obzirom na izvoznu orijentaciju, konkurentnost ipak postoji. 'Bilježimo rast prometa i dobiti, posebno na izvoznim tržištima. U grupi je sada već više od 2.000 djelatnika', kazao je. Prima ima 48 trgovina namještaja u Hrvatskoj i četiri u Makedoniji. Prihodi su im u 2012. iznosili su 331 milijun kuna. 'Od ponude koju prezentiramo u našim salonima diljem Hrvatske, oko 75 posto je asortiman iz vlastite proizvodnje, od kojih je pet tvornica smješteno u Hrvatskoj, dvije u BiH i jedna tvornica u Sloveniji', objašnjava. Oko 20 posto namještaja izvoze na tržište Europske unije, hit s ovogodišnjeg sajma u Koelnu su im masivni stolovi od hrvatskog hrasta, a planiraju i online prodaju putem Amazona.de.
'Suradnja s Amazonom upravo započinje. Iskustvo s internetskom prodajom namještaja stekli smo surađujući vrlo uspješno s dvije najveće francuske internetske trgovine www.Cdiscount.com i www.vente-unique.com. Internetska prodaja namještaja u porastu je i očekuje se da će u godinama koje dolaze biti sve većeg opsega', kazao je Radić.
Na domaće proizvođače namještaja zasigurno će snažan utjecaj imati ulazak trgovačkog lanca Ikea, koja osim virovitičkog Tvina, s kojim surađuje tridesetak godina, nije dogovorila nijednog hrvatskog dobavljača.
'Nekoliko smo puta imali prigodu susresti se s ljudima iz Ikee koji su zaduženi za pronalaske novih dobavljača, ali nismo konkretizirali te susrete', odgovorio je Radić na pitanje o pregovorima sa švedskim lancem. Zato i ovaj optimistični poduzetnik vjeruje da će hrvatske trgovce namještajem ugroziti dolazak Ikee, a proizvođači namještaja neće imati nikakve koristi. 'Da, to je točno, Ikea ne kupuje, osim u jednom ili dva izdvojena slučaja, svoje proizvode u Hrvatskoj industriji namještaja, stoga tu proizvođači neće imati nove narudžbe, a hrvatski trgovci i do sada su imali prilično velik udar vanjske konkurencije (Lesnina – Lutz, Kika, Harvey Norman, Jysk...) te trebaju i nadalje vlastitim razvojem asortimana i marketinškim ulaganjima zadržati svoj tržišni udio', zaključuje Radić.