Obnova i rekonstrukcija pruge na dionici Okučani – Novska, prema trenutnoj situaciji, kasnit će jedan do dva mjeseca. Hoće li se dodatno otegnuti ovisit će o tome hoće li HŽ Infrastruktura ispuniti obveze prema jednom od izvođača radova. Talijanska kompanija 'Salcef costruzioni edili e ferroviarie SpA' s kojom je sklopljen ugovor o izvođenju građevinskih radova na kolosijeku i na elektrotehničkim postrojenjima, prije gotovo mjesec dana povukla se s gradilišta na pruzi Okučani – Novska, jer im posao nije plaćen
Ukupna vrijednost posla koju ta kompanija treba obaviti, prema ugovoru potpisanom u srpnju, iznosi nešto više od 25,7 milijuna eura. Radovi su započeli u kolovozu i prema planovima cijeli posao trebao bi biti dovršen do kraja iduće godine. No, s obzirom na financijske probleme, zbog kojih je jedan od izvođača dio svojih strojeva 'prizemljio' u Okučanima, a dio je kako se može čuti povučen u Zagreb, rokovi dolaze u pitanje, piše Novi list
U trenutku kada se jedan od izvođača radova prije mjesec dana povukao s gradilišta HŽ Infrastruktura dugovala mu je oko 3,3 milijuna eura, potvrđeno je iz te kompanije. U međuvremenu je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odobrilo plaćanje oko 2,8 milijuna eura.
'Trenutni dug tako iznosi 477.665,57 eura, što Ministarstvo još nije odobrilo', rečeno je u HŽ Infrastrukturi u kojoj se nadaju kako će se ubrzo rješiti 'i preostali dio otvorenih pitanja'.
I dok su Salfecovi radnici i oprema povučeni s pruge dok se ne rješi problem plaćanja posla, obnova na toj dionici je nastavljena.
'Na gradilištu se trenutačno odvijaju radovi u sklopu drugog ugovora, na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, vele u Infrastrukturi. I te radove obavlja talijanska kompanija – Bombardier Transportation SpA. Izvođače radova, pak, nadgleda njemačka kompanija DB International GmbH u konzorciju s domaćom tvrtkom Granova. Posao nadzora radova, vrijedan je gotovo 1,56 milijuna eura.
Obnova i rekonstrukcija pruge na dionici Okučani – Novska, koja je dio X. paneuropskog koridora, ukopno bi trebala koštati oko 40 milijuna eura. Većina tih sredstava, odnosno 85 posto, financira se iz predpristupnog fonda IPA, odnosno njegove komponente za regionalni razvoj, dok se 15 posto sredstava osigurava hrvatskim proračunom.