Hrvatska tvrtka Đuro Đaković i poljska Newag potpisale su u srijedu u Zagrebu ugovor o suradnji u području zajedničke proizvodnje električne lokomotive u nazočnosti prvih potpredsjednica dviju vlada Vesne Pusić i Elzbiete Bienkowske
Đuro Đaković Specijalna vozila, tvrtka u sastavu Đuro Đaković Holdinga, i poljska tvrtka Newag potpisali su ugovor o suradnji u području zajedničke proizvodnje električne lokomotive tipa E4ACU, kojim se definira višegodišnja suradnja na transferu visoko sofisticirane tehnologije, razmjene iskustava i znanja u proizvodnji električnih lokomotiva, koje bi se prvi put proizvodile u Slavonskom Brodu.
'Želim čestitati poljskoj i hrvatskoj kompaniji koje su danas potpisale ovaj ugovor o međusobnoj suradnji i sinergijskom zajedničkom nastupanju na tržištima. To je na neki način svrha našeg posla...', rekla je Pusić nakon potpisivanja. Također je istaknula kako je ponosna što je ovom projektu donekle pridonio i novi model hrvatske gospodarske diplomacije
Bienkowska, koja u poljskoj vladi drži i resor infrastrukture i razvoja, izrazila zadovoljstvo potpisanim sporazumom i rekla je da je 'to jedna od rastućih specijalizacija Poljske: lokomotive, urbani transport...'. Kazala je da će tijekom svog posjeta Hrvatskoj razgovarati o različitim infrastrukturnim pitanjima i regionalnom razvoju.
Ugovor hrvatske i poljske kompanije odnosi se na proizvodnju električne lokomotive E4ACU namijenjene za vuču teretnih vagona do 3200 tona uz brzinu do 140 kilometara na sat te putničkih vagona brzinom do 200 km/h. Iz Đure Đakovića ističu kako je ta lokomotiva najbolje ocijenjena na međunarodnom sajmu INNOTRANS 2012. u Berlinu.
Uz zajedničku proizvodnju i transfer napredne tehnologije i znanja za proizvodnju električnih lokomotiva, Đuro Đaković dobiva mogućnost proizvedene lokomotive nuditi i na trećim tržištima. Također, Newag će na poljskom i drugim tržištima nuditi teretne vagone Đure Đakovića.
Đuro Đaković i Newag, kao dvije kompanije iz Europske unije, uspostavom ove suradnje iskazali su dugoročno opredjeljenje zajedničke proizvodnje i prodaje lokomotiva na globalnim tržištima s ciljem da hrvatsko tržište bude početak uspostave suradnje.
'Đuro Đaković je dobro poznata i razvijena hrvatska tvrtka, a njezina proizvodnja je na europskoj razini i zato smo sigurni da možemo imati povjerenja u nju', rekao je novinarima Bartosz Krzeminski, predsjednik Uprave Newaga. Objasnio je da je riječ o tehnološki naprednoj, višesistemskoj lokomotivi koja potencijalno može funkcionirati u većini zemalja na starom kontinentu.
'Siguran sam da će ta lokomotiva pridonijeti razvoju dviju tvrtki', istaknuo je.
Po njegovim riječima, te lokomotive mogu se pohvaliti koeficijentima dostupnosti i pouzdanosti svjetske klase kao i optimalnim troškovima korištenja.
Predsjednik Uprave Đuro Đaković Holdinga Vladimir Kovačević rekao je da se potpisivanjem ovoga sporazuma pruža prilika da dvije tvrtke imaju na europskoj razini kvalitetan i cjenovno konkurentan proizvod. 'Iskazujem zadovoljstvo jer se ovim ugovorom nakon 23 godine lokomotiva vraća u Slavonski Brod te se prvi put pruža mogućnost proizvodnje električne lokomotive u Đuri Đakoviću', naglasio je. 'Vjerujemo da će zajedničkim naporima učiniti puno više nego da otvaramo globalno tržište pojedinačno', rekao je Kovačević.