Svi prometni prijedlozi IDS-ovog europarlamentarca Valtera Flege koje je predao u studenom prošle godine prihvaćeni su na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta s 44 od ukupno 45 glasova, izvijestio je u četvrtak ured istarskog europskog zastupnika
Prijedlozi su usvojeni uz veliku potporu svih hrvatskih zastupnika kao i talijanskih i slovenskih kolega iz njegove političke grupacije Renew Europe čime će se, kako je naveo Flego, "Hrvatska konačno prometno povezati s ključnim europskim središtima - cestom, morem, zrakom i željeznicom" dodavši kako su zastupnici prvi put od ulaska Hrvatske u Europsku uniju sudjelovali u reviziji europskih prometnih koridora.
"Sada slobodno mogu reći - zajedno smo uspjeli" - poručio je Flego nakon glasovanja u četvrtak o njegovim prijedlozima na Odboru za promet i usvajanja ključnih odluka za istarske i hrvatske željeznice i ceste. Dodao je kako će željeznički spoj Pula-Buzet-Divača-Trst biti prvi međunarodni pravac koji će željeznički spojiti Istru sa zapadom i otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske.
Po njegovim riječima ovaj je pravac buđenje istarske luke Brščica, koja će konačno za vlastiti razvoj imati ono o čemu je sanjala desetljećima odnosno željezničku vezu. Osim toga, naveo je Flego, tu je i izgradnja nove željezničke dionice Zagreb-Maribor-Graz, koja će drastično skratiti putovanje od Zagreba prema Austriji i omogućiti bolje prometne tokove našim poduzetnicima koji prevoze teret, ali isto tako Hrvatska će konačno moći graditi prvi međunarodni brend putničkog vlaka po uzoru na uspješne europske zemlje.
Nadalje, tu je i uključenje Luke Rijeka u koridor Baltik-Jadran, što konačno nakon deset godina znači ravnopravnost luke s ostalim lukama na Jadranu, spoj Hrvatske na koridor Zapadni Balkan i pozicija Luke Ploče kao najvažnije geostrateške luke za prijevoz tereta iz regije, kao i modernizacija željezničkog pravca od Zagreba do krajnjeg istoka Hrvatske te izravan cestovni spoj Rijeke s Italijom preko Divače.
"Ostvarili smo nevjerojatan cilj. Produžili smo Mediteranski koridor od Rijeke do Splita, što će konačno oživjeti ličku prugu. Splitskoj morskoj i zračnoj luci osigurali smo dodatna europska sredstva za modernizaciju, kao i direktnu željezničku vezu Rijeka - Split sa zapadnom Europom, preko Zagreba prema Grazu" - poručio je Flego u priopćenju za javnost. Dodao je kako će se time potpuno promijeniti željeznička slika naše zemlje jer će hrvatskim prugama putovati putnici i teret i to je, smatra on "istinska renesansa željeznice".
Nakon danas usvojenih Flegovih prijedloga u Odboru za promet, slijedi potvrda odluke od strane Europskog parlamenta već u ponedjeljak na plenarnoj sjednici te početak međuinstitucionalnih pregovora Komisije, Vijeća i Parlamenta, tijekom kojih će se nadopuniti eventualni nedostaci.
"Dosta smo slušali o tome kako željeznica nema perspektivu. Hrvatska je članica EU-a i Schengena, stoga kao prava europska zemlja itekako mora imati željezničku perspektivu, a to smo danas ostvarili", zaključio je euro zastupnik Valter Flego. Dodao je kako Hrvatska sada ima na raspolaganju novih 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe.
"Novac smo osigurali, i sad je loptica isključivo na državi. Nedovoljno dobra priprema projekta, manjak projektanata i izvođača radova, administrativne prepreke i spora državna administracija - to su problemi koje jednostavno moramo riješiti i s početkom iduće godine biti sto posto spremni. U suprotnom, novac ćemo morati vraćati", poručio je Flego.