Booking.com, vodeća svjetska tvrtka za povezivanje putnika iskoristio je jedinstveni uvid koji ima u više od 163 milijuna recenzija gostiju i proveo istraživanje kojim je obuhvaćeno 21.500 putnika iz 29 zemalja, među kojima je i Hrvatska, kako bi otkrio osam predviđanja vezanih uz putovanja u 2019. godini
Naukoputovanja
U 2019. godini putnici će donositi odluke uzimajući u obzir značaj i svrhu samog putovanja. Dvoje od pet putnika iz Hrvatske (42%) smatra kako su putovanjima stekli vrijedne životne vještine, a istraživanje je pokazalo kako će u itućoj godini još više ljudi težiti tome da na putovanju nauče nešto, navodi se u priopćenju Booking.com-a. Povećat će se istovremeno i broj putovanja temeljenih na volontiranju i razvoju vještina među putnicima svih dobi.
Generacija Z će, primjerice, sve više preispitivati odnos vrijednosti skupih fakultetskih diploma spram praktičnih životnih vještina koje se usvajaju putovanjima i iskustvima koja izlaze iz okvira učionica i ureda, a poslodavci će sve više tražiti upravo te praktične vještine pri zapošljavanju.
Kada su u pitanju najpopularnija putovanja sa svrhom, čak 80% putnika iz Hrvatske sudjelovalo bi u kulturalnoj razmjeni koja uključuje savladavanje nove vještine, dok bi ih 70% uzelo u obzir volontiranje na putovanju, a 71% međunarodnu razmjenu s fokusom na posao.
Lakše i jednostavnije
Iduću godinu obilježit će novi kriterij za evaluaciju tehnoloških novotarija u sektoru turizma i putovanja - jednostavnost. Prošlih su se godina putnici naslušali glasina o umjetnoj inteligenciji (AI), virtualnoj stvarnosti (VR) i sustavima za prepoznavanje govora, a 2019. će najznačajnije biti one inovacije koje su navedene tehnologije dobro uklopile u praktična rješenja za putnike. Zamislite ulazak u sobu bez ključa, samo uz pomoć vlastitog telefona, personalizirane savjete za putovanje ili robota koji s gostima može komunicirati na njihovom jeziku, otkrilo je istraživanje.
Ipak, inovacije koje će nas najviše oduševiti neće biti one egzotične ni futurističke. Putnici iz Hrvatske se najviše vesele jedinstvenoj aplikaciji kojom će pokriti sve potrebe vezane uz planiranje, rezerviranje i samo putovanje (61%) i mobilnim aplikacijama kojima će u stvarnom vremenu moći pratiti lokaciju svoje prtljage (59%). Prijevozna sredstva u odredištu koja nude autonomnu vožnju u nešto manjoj mjeri vesele korisnike iz Hrvatske (34%).
Razvijat će se više tehnoloških inovacija osmišljenih za istraživanje prije putovanja. Čak 31% putnika iz Hrvatske sviđa se ideja ‘virtualnog putničkog agenta’ kojim bi se upravljalo putem glasovnih naredbi iz udobnosti vlastitog doma, a svaki peti ispitanik volio bi upoznati odredište prije samog putovanja koristeći tehnologiju virtualne stvarnosti.
Svemir (ni)je granica
NASA će 2019. godine započeti izgradnju svoje svemirske postaje na Mjesecu (s lansiranjem predviđenim u 2022.), a velika ulaganja u orbitalne svemirske letove nastavit će se u istoj mjeri što će nam približiti ideju o putovanju svemirom. Tvrtke koje se bave putovanjima i proizvodnjom robe široke potrošnje ulagat će u ispitivanja na Zemlji kako bi se pripremile za svemirsku budućnost i zadovoljile potrebe potrošača koji žele istražiti nova područja. Jedan od tri ispitanika iz Hrvatske (36%) se raduje mogućnosti putovanja svemirom u budućnosti, a skoro jednako toliko ih je otvoreno za to iskustvo (35%).
Dok putovanja u svemir ne postanu stvarnost, najviše interesa putnici pokazuju za ono što je ispod površine (terra firma) jer dvoje od troje putnika iz Hrvatske (64%) potvrđuje da želi boraviti u smještaju ispod površine mora.
Izbliza i osobno
Iduća godina će, otkriva istraživanje Booking.com-a, vjerojatno donijeti brz napredak u načinu prenošenja i konzumiranja informacija o putovanju. Generički i detaljni vodiči iz prošlosti ustupit će mjesto kraćem i individualiziranom sadržaju koji se može neometano integrirati u pregled dostupan putnicima.
Četvrtina putnika iz Hrvatske (27%) želi da netko ili nešto preuzme teži dio posla i ponudi im preporuke za putovanja, a oko dvije petine (39%) žele da tvrtke koje pružaju usluge putovanja koriste tehnologije kao što je umjetna inteligencija (AI) za davanje preporuka na temelju prethodnih iskustava. Više od polovica putnika (54%) bila bi uzbuđena zbog tehnoloških inovacija u svijetu putovanja poput digitalnog vodiča koji bi im omogućio uistinu personalizirano iskustvo.
Osviještena putovanja
S obzirom na sve veći globalni interes za društvena pitanja kao što su ljudska prava, jednakost i uvjeti rada, u 2019. sve će više doći do izražaja osviješteni putnici, koji će se još više usredotočiti na pitanja vezana uz socijalne, političke i ekološke probleme u potencijalnim odredištima putovanja prije samog donošenja odluke gdje žele otputovati. Trenutačno dvoje od pet putnika iz Hrvatske (40%) smatra društvena pitanja vezana uz potencijalna odredišta putovanja iznimno važnima pri odabiru odredišta, a više od polovice putnika (54%) odbija posjetiti odredište ako smatra da će to imati negativan utjecaj na lokalno stanovništvo.
Plastično i nimalo fantastično
Problem jednokratne plastične ambalaže i dalje će biti iznimno važna tema, no u 2019. godini briga za okoliš sve će se više pretvarati u konkretne mjere s ciljem zaštite okoliša. Putnici milenijske generacije i generacije Z tražit će ekološki održive doživljaje u odredištu koje posjećuju, a kad je riječ o smještaju, ponuđači će pokušavati smanjiti korištenje plastične ambalaže i time poboljšati svoje reference vezane uz održivost. Većina putnika iz Hrvatske (88%) kaže kako bi bila spremna posvetiti neko vrijeme aktivnostima koje će ublažiti utjecaj njihova boravka na okoliš, a trećina ih je (33%) spremna skupljati plastiku i otpad na plaži u odredištu koje posjećuje.
Organizirana putovanja
Putovanja kojima su doživljaji u srži bila su jedan od glavnih trendova 2018., a 2019. to će se podići na još višu razinu. 'Aktivan odmor' imat će jednaku važnost kao i 'odlazak na odmor', ako ne i višu, kada putnici razmišljaju o putovanju. Za skoro dvije trećine putnika iz Hrvatske (62%) doživljaji sada imaju veću vrijednost od materijalnih stvari. Putnici će u 2019. godini uživati u brojnim drugačijim i autentičnim doživljajima – od mjesta na kojima će objedovati i spavati do načina na koji odlaze u shopping ili gledaju omiljene sportske utakmice. Naglasak će biti na trenucima koji će im donositi radost i užitak dugo nakon samog događaja.
Dok vodimo život pun obaveza, doživljaji nam mogu pomoći da malo olakšamo teret stresnog života odraslih. Gotovo pola putnika iz Hrvatske (46%) 2019. godine planira posjetiti odredište na kojem će se ponovno osjećati poput djeteta. U Booking.com-u očekuju da će domaćini smještajnih objekata dodati dječje i zaigrane elemente u svoje smještajne objekte, kao što su bazeni s lopticama i gumeni dvorci za skakanje za odrasle, kako bi ih pripremili za putnike milenijske generacije i generacije Z – najveće skupine koje putuju kako bi se ponovno osjećale poput djeteta.
Maksimalno iskorištavanje mikro putovanja
Čak 50% putnika iz Hrvatske izjavilo je da 2019. godine planiraju otići na više vikend putovanja. To je godina za koju se predviđa da će sve biti kreirano po mjeri putnika – kratka putovanja uz bolje organizirane planove putovanja, koja su ubačena u kraće vremenske rokove. U ovom je slučaju manje definitivno više jer se putnicima nude iskustva po njihovoj mjeri.