Uplata doprinosa za zdravstveno i mirovinsko osiguranje za vozače Ubera u Britaniji i izjednačavanje njihova statusa s onim redovnih zaposlenika stajalo bi kompaniju desetine milijuna britanskih funta dodatnih troškova rada, poručili su u utorak iz te kompanije
Približno 50.000 Uberovih vozača u Britaniji vode se kao samozaposleni, što znači da im pripada tek minimum zajamčenih prava iz radnog odnosa. Redovni pak zaposlenici uživaju razna prava, uključujući i ono na plaćeno bolovanje i minimalnu plaću.
Upitan koliki bi iznos doprinosa morali plaćati za trenutno samozaposlene vozače kada bi bili kvalificirani kao izravni zaposlenici, direktor britanskog ogranka Ubera Andrew Byrne je u saslušanju pred parlamentarnim odborom za poduzetništvo odgovorio:
"Ne raspolažem točnim iznosima ... no uvjeren sam da bi svakako dosegnuli desetine milijuna funta."
Pred parlamentarnim odborom saslušan je i izvršni direktor tvrtke za brzu dostavu hrane Deliveroo za Veliku Britaniju i Irsku Dan Warne koji je izjavio da bi dodatni troškovi uključujući doprinose, povećali trošak radnog sata za oko funtu, odnosno za 1,32 dolara.
Doprinosi se uplaćuju u državni proračun i pomažu financiranju usluga u državnom zdravstvenom sektoru, isplatu mirovina i drugih određenih beneficija.
Tvrtke u takozvanoj 'gig' ekonomiji angažiraju radnike na povremenim sitnim poslovima bez potpisivanja fiksnih ugovora o radu, što je naišlo na kritike sindikata i nekih zakonodavaca koji takav rad smatraju izrabljivačkim.
Iz Ubera i Deliverooa poručuju da njihovim vozačima odgovara fleksibilnost koju im nude.
Pritom su dva vozača prošle godine dobila spor protiv Ubera i izborili su se za prava iz radnog odnosa. Uber se žalio na presudu, a po Byrneovim riječima nadaju se da će odluka suda u žalbenom postupku biti donesena do Božića.