'Mlada janjetina', 'Kilo pečenog 200 kuna', 'Janjetina s domaćom kapulicom' - neki su od natpisa koje možete vidjeti vozeći se Pagom, ličkom magistralom ili nekom trećom destinacijom poznatom po 'pečenom'. Na jednoj od njih zatekao se naš čitatelj Marko Slabinac iz Zagreba, a zasmetalo ga je to što naručenu robu ugostitelj važe bez nazočnosti naručitelja
'Ponekad kupac plaća mačka u vreći ne samo glede kvalitete, nego i količine odnosno mase janjetine! Stoga bi bilo krajnje vrijeme za jednu stručnu i etičku promjenu u odnosu ugostitelj-kupac, a ta je da kupac ima neposredan uvid u ono što i koliko kupuje te, ne baš jeftino, i plaća. To pak znači da bude nazočan dok ugostitelj siječe i važe pečenu janjetinu te da plati naručeni iznos doista prema masi koju je pokazala vaga! Takva bi praksa ugostitelja bila profesionalno etična i odgovorna prema kupcima', mišljenja je Slabinac.
No da vaganje 'pečenog' pred gostom nije uobičajena praksa te da se u takvim slučajevima radi o povjerenju između gosta i ugostitelja, tvrdi Zlatko Puntijar, poznati zagrebački ugostitelj i hotelijer, član Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.
'Nije uobičajena praksa to da se pečena janjetina ili bilo koje drugo jelo s ražnja važe ispred gosta. Pa ni odresci ni riba se ne važu pred gostom. Naravno, gost uvijek može zatražiti, ukoliko sumnja da je zakinut, da mu se izvaže donesena hrana prije konzumacije . To se naravno ne obavlja za stolom, već se gost odvede u zasebnu prostoriju u kojoj se hrana izvaže pred njim', pojasnio je Puntijar.