U godini izlaska velikih trkaćih naslova, svoje počasno mjesto u tom nizu našla je i nova Formula 1 koja bi po svim najava mogla uvesti revoluciju u ovaj pod žanr
Za početak vratit ćemo se kojih dvadesetak godina unazad, u vrijeme kada je Formula 1 prvi puta poprimila svoje virtualne obrise. Bila je to igra u kojoj je igrač na raspolaganju imao svega tri tipke, i to jednu za ubrzavanje te po dvije za skretanje. Iz nekog čudnog i nama neshvatljivog razloga, u igri ste se morali izmicati bolidima koji su vama išli ususret, umjesto da ih, kao u svim normalnim utrkama, pretječete, i gdje broj krugova nije bio definiran, tako da ste se mogli na taj način voziti u nedogled.
Dvadeset i nešto godina i kojih stotinu trkaćih igara poslije, utrkivanje u bolidima Formule 1 postalo je nekako isprazno i mlako te smo nekako taj pod žanr svjesno ili nesvjesno preskakali iz godine u godinu. Jedan od glavnih razloga tom posrtaju je bila činjenica što je svaka Formula 1 igra na jedan perfidan način iscijedila sav glamur i ekskluzivnost samog događaja orijentirajući se uglavnom na realnost vožnje i detalje što nikako nije loše, ali je potpuno izgurao toliko nam bitnu igrivost. Ne kažemo da su svi naslovi bili loši, ali nešto u tom konceptu definitivno nije valjalo.
Nakon poveće količine neuspjelih izdanja od 2000. godine naovamo koju je radio Sony Studio Liverpool, Formulu 1 2010 rade programeri iz Codemastersa, najpoznatiji po svojoj franšizi DIRT i nikad prežaljenom Colinu, ali i nedavnom GRIDU. Činjenica da igru radi prekaljena ekipa kada su u pitanju automobilske trke odmah nam je podigla razinu očekivanja u vezi s ovim naslovom. Mogli bismo reći da ih njihov pedigre čini savršenim studijom da vrate Formulu 1 na mjesto koje joj i pripada.
Prilikom prvog pokretanja F1 2010, igra će vas odvesti na press konferenciju koja će poslužiti da upišete vaše ime, zemlju iz koje dolazite i slične stvari. Kako su Codmastersi zamislili ovaj naslov, postat će vam jasno nedugo zatim jer ćete shvatiti da se ova igra ne bazira isključivo na vožnji i utrkama, već obuhvaća i elemente koji se događaju izvan trkališta i samog bolida. To znači da će vam se na toj inicijalnoj press konferenciji ponuditi na odabir mnogo elemenata samog gameplaya koje ćete odabirati na način ovisno o vašim željama i znanju upravljanja bolidom. Ako ste hardcore vozač i želite od igre i sebe izvući maksimum, isključit ćete sva pomagala i assiste, ali ako ste pak casual vozač kojemu je važnija zabava od realnosti, tada će vam sva pomagala koja postoje u igri vrlo dobro doći.
Kad govorimo o pomagalima ona su klasične vrste, a uključuje pomoć pri zavojima, pomoć pri kočenju, pomoć pri proklizavanju itd. Osim toga, moći ćete izabrati koliko dugu karijeru odnosno sezona želite igrati, što će u kombinaciji s količinom assista koje ste isključili ili ostavili, odrediti koje timove i koje bolide možete voziti na početku same karijere.
Kad odaberete svoj tim i krenete u prvenstvo, jedan od glavnih ciljeva je biti bolji od svog momčadskog kolege kako na treninzima, tako i u samoj utrci. Time ćete postati prvi vozač vaše momčadi i moći ćete odlučivati o nekim važnim pitanjima poput onih da sami usmjeravate istraživanje vašeg bolida ili onih još radikalnijih da, primjerice, obustavite istraživanje bolida za ovu i krenete u pripreme istog za iduću sezonu. Na dinamiku vaše momčadi utjecat će i stvari koje će se događati izvan samih utrka.
Taj igrin element koji sam već spominjao najbolje će doći do izražaj prilikom jedne slabe utrke kada vas na konferenciji za novinare budu pitali krivite li za ovakav rezultat momčad ili samog sebe ili o tome da se u kuloarima priča o vašem prelasku u neku drugu momčad. Vaši odgovori utjecat će na to kako vas drugi doživljavaju i kako će se odnositi prema vama što je svakako veliki odmak u igrinom gameplayu od isključivo suhoparnog utrkivanja.
Ne moramo posebno naglašavati da su sve potrebne licence od automobila, staza i sponzora uključene u igru koja će se ipak lomiti na samom osjećaju utrkivanja bez obzira na svu dodatnu aktivnost koju ovaj naslov nudi. Vizualni aspekt je također nešto što moramo izdvojiti jer je F1 2010, po našem mišljenju, nešto najljepše što smo dosad ima priliku vidjeti kad su pitanju trkaći naslovi. Bolidi i staze su prekopirani do najsitnijih detalja, a svi oni gumbići na upravljaču čine se toliko stvarno da nam dođe da ih krenemo pritiskati po ekranu. Moramo spomenuti i izgled kiše koja izgleda nestvarno dobro kako na stazi, tako i na vašem bolidu dok jurite kojih tristotinjak na sat.
Baš kao i u stvarnosti, vremenski uvjeti će igrati veliku ulogu u utrkama F1 2010, zahvaljujući Codemastersovom obećanju da će napraviti dosad najrealnije promjene vremenskih uvjeta na stazi. Iako kišu nećete baš često vidjeti na trkama koje se voze u suhim klimama poput Bahraina i Abu Dhabija, na zanimljivim europskim stazama kiša će biti češća pojava. Osim što će kiša smetati vozaču po pitanju vidljivosti, ona će utjecati i na ponašanje bolida te ćete često koristiti suhe dijelove staze kako bi održali bolju trakciju s podlogom.
Iako je Formula 1 jedna od najpopularnijih moto utrka u svijetu, igre nisu uspjele pratiti takav uspjeh. Pokušaj Codemastersa da se fokusira kako na same utrke, tako i na elemente izvan staza, daje nam razloga da se konačno veselimo izlasku nove sezone Formule 1. Igra bi trebala izaći u rujnu, i to za PC, Xbox360 i PS3