Od izlaska Far Cryja 2 prošlo je nekoliko godina, a treći dio franšize moći ćete zaigrati već sutra pa je red da se još jednom podsjetimo tko tu koga, kako, i zašto. I pošto kila mandarina, naravno.
Moja malenkost još se uvijek sjeća kako je u posljednjoj gimnazijskoj klupi listala Hacker pokušavajući ostati skrivena od profesorice njemačkog jezika. Čitao sam neku najavu za Far Cry koji se na tržištu pojavio nekoliko mjeseci kasnije. Sjećam se da se najavljivala trava od koje će nam svima poispadati oči, a screenshotovi su sve to šutke potvrđivali. Još su spektakularnije bile obale i veliko plavetno prostranstvo oceana i, i... ma sve.
I zaista, igra se na PC-u pojavila 2004. godine i sa sobom donijela pravu grafičku revoluciju. Igra je u sljedećih nekoliko godina bila jedan od najrelevantnijih grafičkih benchmarka jer je iz hardvera cijedila i posljednji atom. Da stvar bude bolja, igra je bila sasvim solidan FPS za koji je bio zaslužan tada potpuno nepoznati Crytek, njemački studio koji su osnovali Turci. Ne trebamo ni spominjati da ih je to odmah lansiralo među zvijezde. Autor ovih redaka došao je pak do otprilike polovice igre i onda od svega digao ruke jer se nije mogao nositi s minijaturnim srčanim udarima koje su prouzročavali napadi alienskih beštija.
Ipak, Far Cry 2 koji se pojavio 2008. godine više nije imao nikakve veze s Crytekom koji se sada usredotočio na razvoj Crysisa. Stvar je u svoje ruke preuzeo Ubisoft i još jednom kreirao solidno FPS iskustvo ovaj puta smješteno u vreli pakao Afrike. Igra je naišla na solidne reakcije, no možemo biti slobodni ustvrditi da nikada neće imati neko spektakularno mjesto u povijesti gaminga.
Ako je pak vjerovati dostupnim informacijama, ali i prvim kritikama onih koji su imali priliku zaigrati igru prije njena izlaska, Far Cry 3 trebao bi biti jedno od najboljih gaming iskustava godine.
No, krenimo ispočetka. Na razvoju igre još je jednom radio Ubisoftov razvojni studio smješten u Montrealu koji trenutno radi i na razvoju željno isčekivanog next-gen naslova 'Watch Dogs' te novog Rainbow Sixa koji također izaziva veliku pažnju.
Nakon pustare u Far Cry 2, Far Cry 3 vraća se svojim korjenima i tropskom otočju. Na njemu se igrom slučaja turistički zateknu glavni protagonist Jason Brody, nekoliko njegovih prijatelja i djevojka. Njih će zarobiti jedan od glavnih negativaca u igri – Vaas. Svi će biti razdvojeni, a Vaas će na kraju, kao što prikazuje jedan od prvih trailera, Jasonu privezati ciglu oko noge i baciti ga u prirodni bazen. Naravno, Jason će preživjeti i krenuti na pohod kako bi oslobodio svoje prijatelje kroz svijet koji će mu biti u potpunosti otvoren i nelimitiran što je ionako svojevrsni trademark Far Cry franšize. Ne radi se o nekom spektaklu od scenarija, no ono što će ga zasigurno začiniti jesu zlikavci koje nam je Ubisoft prikazivao kroz nekoliko posljednjih trailera. Naime, radi se o redom suludoj ekipi koja isijava karizmom, a i vjerojatno je na nekim halucinogenim supstancama što će također biti još jedan važan dio igre. Naime, iz nekog će razloga i Brody morati konzumirati određenu vrstu gljiva koje će mu potpuno mijenjati percepciju što će pak i mijenjati iskustvo gameplaya.
S vremenom će se početi mijenjati i psiha protagonista koji će početi činiti stvari za koje ni sam nije vjerovao da može učiniti, a nešto slično vidjeli smo i u vrlo dobrom Spec Opsu koji je na tom području išao u dobrodošle ektreme koje nije mogao podnijeti svačiji želudac. 'Ispod ljepote postoji velika tama.' – izjavljuje u jednom traileru Vaas i indicira tamnu stranu radnje koja će ulaziti mnogo dublje od tek klišejizirane 'borbe protiv zlikovaca koji su mi ubili curu i silovali frendove'.
Iz perspektive atmosfere, scenarija i likova, dojam je zaista fantastičan. Hoće li i gameplay biti takav moći ćemo vidjeti tek po izlasku igre. S obzirom da se radi o open-world naslovu, Brody će moći voziti sva dostupna vozila, pa čak i letjeti uz pomoć improviziranih jedrilica bez pogona. Samo područje na kojemu će se odvijati igra biti će podijeljeno na nekoliko otoka koji će pak biti ispunjeni raznovrsnom florom, ali i krvoločnom faunom koja će samo čekati da vam se napije krvi. Jedini neprijatelj neće vam biti organizirana skupina ludih narkića već i životinjski svijet koji se ne sastoji samo od leptira.
S obzirom na prirodu igre, igrač će moći odabrati na koji način riješiti pojedini zadatak. Hoće li u neprijateljsku bazu uletjeti pucajići po svemu što se kreće i miruje, ili će iz prikrajka eliminirati neprijatelja po neprijatelja bez da uzbunjuje ostale. S obzirom da su baze većinom smještene u udolinama, kretanje obližnjim brežuljcima biti će dobro za uočavanje kretanja i aktivnosti neprijatelja.
Što se pak tehničke strane tiče, vjerujemo da to nije potrebno posebno isticati. Igra će izgledati prekrasno, to je sigurno. Far Cry 3 pogonjen je Dunia 2 engineom koji je razvio sam Ubisoft. Radi se o unaprijeđenoj verziji Dunia enginea koji je pogonio Far Cry 2 i koji je zaslužan za simulaciju vegetacije u Assassin's Creed igrama.
I to bi bilo otprilike to, igra će se na europskom tržištu pojaviti već sutra i to na PC, PS3 i Xbox 360 platformama a sve upućuje na to da bi mogli dobiti najbolju igru u serijalu.