Firefall je nadolazeći sci-fi MMO shooter iz Red 5 Studija
U moru free-2-play MMO-ova, dolazi nam Firefall, koji zauzima već prokušani smjer MMO pucačina, a dosad one i nisu bile baš uspješne. Tržištem još uvijek vladaju fantazije, magije i mitska bića, a Firefall želi zauzeti svoje mjesto pod suncem kombinirajući RPG i FPS elemente.
Red 5 Studios su osnovali bivši zaposlenici Blizzard Entertainmenta. Osnivači su prije radili na World of Warcraftu – Mark Kern bio je Team Lead, William Petras Art Director, a Taewon Yun bio je član korejskog ureda i jedan od glavnih odgovornih za lansiranje WoW-a u Aziji. Studio će se koncentrirati na razvijanje masivnih multiplayer online igara, a trenutno rade na Firefallu. Od četiri originalna osnivača u studiju je ostao samo Mark Kern.
Studio je imao prilično trnovit put. Nakon početnih problema s regrutiranjem kvalitetnih programera i developera, 2009. godine kompanija je ugasila ured u Shanghaiju da bi godinu poslije otpustila još 30-tak ljudi. U spas dolazi kineska kompanija The9 koja postaje većinski dioničar studija. Stvari su počele bolje izgledati za Red 5. Godine 2011. najavljen je Firefall, a 2012. studio je zaposlio 30 ljudi za svoj ured u Irskoj, koji bi trebao pomoći u lokalizaciji igre za Europu.
Firefall će pokušati stopiti elemente MMORPG i MMOFPS žanra. Radnja igre smještena je 200 godina u budućnost. Asteroid, koji je prvotno trebao prohujati pokraj Zemlje, se zabija u Mjesec, a njegovi dijelovi polagano počinju padati na Zemlju. Ostatak asteroida upao je u Zemljinu orbitu i dodatno pogoršavao situaciju dok se konačno nije srušio.
Pad asteroida vratio je Zemlju u novo mračno doba poznato kao Nine Year Winter. Mnoge najveće vlade su se raspale dok su neke države odlučile osnovati saveze.
Nakon pada asteroida, japanski znanstvenici otkrili su element u asteroidu, Crystite, kojem su brzo našli namjenu. Crystite je najvažniji izvor energije na Zemlji, a zanimljiva činjenica o njemu je da neprirodno reagira na gravitaciju što je bio razlog krivog izračuna putanje asteroida. Crystite je ubrzo postao primarni izvor energije, a čovječanstvo je doživjelo novi procvat. No iako je novi izvor energije bio neograničen, ljudi su željeli još. Uspjeli su odrediti odakle je asteroid potekao te su došli do Alpha Centauri zvjezdanog sustava. Nakon četiri godine putovanja, vidjeli su da je sustav bogat željenim resursom te je osnovana prva kolonija – Alpha Prime. Međutim, svjetske vlade su se bojale Zemljine ovisnosti o Crystitu i što bi se moglo dogoditi ako dođe do pobune u koloniji te su stoga odlučile razviti sustav brzog putovanja, koristeći arcfolding tehnologiju, koja je godine putovanja skratila u svega nekoliko dana.
Tako je rođen Arclight, masivni brod koji je trebao predstavljati moć Zemlje nad kolonijom. No prilikom svojeg lansiranja, Arclight je savijajući svemir uzrokovao pukotinu u prostoru, a iz nje je počela sipati The Melding, snažna energetska oluja koja je Zemlju učinila praktički nenaseljivom. Da stvar bude gora, iz pukotine su počela izlaziti bića, koja sebe nazivaju The Chosen, i počela maltretirati preostale preživjele na Zemlji. Arclight se ruši u Fortalezi u Brazilu, a njegovi reaktori od Crystita su jedino što štiti ljude od neprijateljske rase i izumiranja.
Firefall verzija klasa su Battleframeovi. Battleframeovi se mogu promijeniti bilo kad kod obližnje Battleframe postaje, a svaki od njih se levelira posebno. Mogu biti kustomizirani stvarima koje pronađete po svijetu ili koje sami izradite tako im davajući posebne aktive i pasivne vještine. Zasad je najavljeno pet Battleframeova: Assault (težak oklop i napadački raspoložen), Recon (snajper klasa s najmanje zdravlja), Medic (liječi suigrače, no može isisavati život iz neprijatelja), Engineer (klasa s cool opremom) i Dreadnaught (tank klasa). Svaki od navedenih Battleframeova se dijeli na još dvije, poboljšane verzije te klase.
Firefall je pravi shooter te uz svoja standardna FPS oružja igračima nudi do tri specijalne vještine po Battleframeu, a koliko vještina će dobiti zavisi od levela Battleframea. Sve u Firefallu možete nadograditi – od oružja do Battleframeova. Određena oružja za svaku klasu su fiksna, no i njih možete nadograditi tako da imaju unikatni sekundarni način pucanja. Kao što je ranije navedeno, Battleframeove možete nadograditi različitim pasivnim i aktivnim modulima, a moguće ih je i kozmetički promijeniti preko Warpaint sistema.
Firefall će umjesto vertikalnog napretka koristiti horizontalni, što znači da likovi neće imati sve veći damage i health. Umjesto toga igrači će dobivati pristup sve većem broju vještina kroz modul sistem što će im davati više taktičkih i gameplay opcija. To omogućuje igračima da imaju više Battleframeova iste vrste, ali s različitim namjenama. Ovakav način napretka lika onemogućit će igračima da budu apsolutno dominantni prema igračima koji nisu tako daleko napredovali, kao što je to slučaj u MMO-ima s vertikalnim razvijanjem lika.
Centralni dio igre je open-world co-op. The Melding okružuje Fortalezu, a igrači će se udruženim naporima boriti protiv čudnih bića ne bi li ih otjerali dalje od Arclighta. Ako u tome uspiju, otkrit će se novi dio mape koji će moći istražiti. U jednom 'kanalu' može biti do 200-300 igrača, a igrači mogu mijenjati kanale kada žele. Studio napominje da će svijet biti pun dinamičnih događaja, u kojima će igrači morati prisustvovati ako npr. ne žele izgubiti kontrolu nad nekim gradom ili točkom interesa i tako izgubiti beneficije koje je to mjesto nosilo. Ovo ujedno predstavlja i PvE dio igre.
Player versus Player dio igra odigravat će se u instanciranim mapama koje će biti od 5v5 do 20v20 formata. Same mape ne donose ništa inovativno. Sunken Harbor je jednostavni deathmatch, a Orbital Comm Tower i Blackwater Harvester su standardne zauzmi/brani arene.
Red 5 Studio je rekao da su troškovi izrade igre sličnima onima World of Warcrafta, a igra će biti besplatna i neće ograničavati igrače u bilo kojem smislu. Igra će se financirati mikrotransakcijama te će prodavati experience boostere i kozmetičke iteme. I dok većina ljudi odmahne rukom kad čuje riječ 'mikrotransakcija' ili 'cash shop' pritom misleći na Pay-2-Win, Red 5 bio je prilično jasan što se tiče te problematike: 'Protiv smo bilo kakvog prodavanja stvari koje bi mogle narušiti skill-based dio igre. Nećete moći kupiti oružje koje je bolje od oružja koje besplatno dobijete u igri'.
Firefall razvija i izdaje Red 5 Studios. Igra je u beti od 9. srpnja te je dostupna svima koji je žele zaigrati.