Za desetak dana sastat će se nadzorni odbor britanskog investicijskog fonda iO Adria, a jedna od tema bit će remontno brodogradilište Nauta Lamjana. Jedini član tog tijela iz Hrvatske je Goranko Fižulić, osnivač sada posrnule Magme i bivši ministar gospodarstva u vladi Ivice Račana
'Nauta Lamjana je u stečaju i naše mogućnosti su iznimno ograničene. Moramo čekati okončanje stečajnog postupka te vidjeti kakva će biti odluka o koncesiji. Hoće li ona ostati Nauti Lamjani ili će je preuzeti neko treće društvo. Tek nakon toga možemo raditi planove što će biti dalje s investicijom fonda u taj projekt', kaže Fižulić.
Optužbe od strane sindikata kako je iO Adria namjerno uništila ugljanski škver kako bi izgradila turističke apartmane Fižulić smatra neozbiljnima i smiješnima.
'Smisao fonda je da ulaže u hrvatski turizam. U turizam spadaju i srodne djelatnosti poput marina i servisiranja brodova. iO Adria vlasnik je velikog zemljišnog kompleksa u okolici brodogradilišta. Plan je bio taj da se izgradi marina i nastavi djelatnost za koju postoji koncesija, znači servisiranje i popravak brodova, a na zemljištu izvan brodogradilištu razvijaju apartmani i hoteli. Kada je 2008. došlo do krize i pogoršanja situacije na financijskom tržištu, iO Adria nekoliko je puta pokušala prodati cijeli kompleks. Ali budući da je to bilo bezuspješno, a brodogradilište je pravilo samo gubitke, škver je završio u stečaju. Priča o namjernom uništenju smiješna je. Nijedan normalan i odgovoran vlasnik ne uništava svoje vlasništvo namjerno', ističe Fižulić.
Na pitanje kako onda objašnjava veliki otpor sindikata ako je fond želio nastaviti s osnovnom djelatnošću, odgovara kako iza svega stoji privatni interesi i motivi u koje ne bi ulazio.
U fondu iO Adria, objašnjava, nema nikakvu izvršnu funkciju, već samo nadgleda izvršna tijela fonda i štiti interes dioničara, a o Nauta Lamjani informacije dobiva preko kvartalnih izvješća i medijskih natpisa.
'Nauta Lamjana je jedan od desetak dobrih ili loših investicija koje iO Adria ima na Jadranu. Sad čekamo okončanje stečaja i onda ćemo vidjeti što dalje. Ali to nema veze s okolnim zemljištima koje nikad nije bilo pod brodogradilištem. Planova za njihov razvoj sad nemamo, jer na tržištu ne postoji interes', kaže Fižulić.