novo ruho

[FOTO] Zbog umjetnosti 'omotan' jedan od simbola Pariza: 'To je bio ludi san!'

16.09.2021 u 23:55

Bionic
Reading

Nakon Reichstaga i Pont-Neufa, vrijeme je za omatanje Slavoluka pobjede: Emmanuel Macron je u četvrtak inaugurirao jedan od najvažnijih pariških spomenika, posthumnu viziju umjetnika Christa koji je umro 2020. godine.

"U mislima su nam Christo i Jeanne-Claude. Oni bi bili jako dirnuti, ovo je ispunjenje 60-godišnjeg sna", izjavio je francuski predsjednik u govoru na krovu spomenika u nazočnosti gradonačelnice Pariza Anne Hidalgo i bivšeg gradonačelnika New Yorka Michaela Bloomberga.

"To je bio ludi san i vi ste ga ispunili Vladimire (Javačev, umjetnikov nećak), beskrajno hvala", dodao je Emmanuel Macron.

Pohvalio je "remek-djelo koje ništa ne stoji porezne obveznike i koje pridonosi sjaju naše zemlje" i zahvalio je "svima koji su omogućili ostvarenje tog projekta".

Plod višetjednog rada, za umatanje tog znamenitog mjesta francuskih komemoracija trebalo je 25.000 četvornih metra reciklirane srebrno plave tkanine i 3000 metara crvenog konopca. Instalacija će biti postavljena do 3. listopada.

To djelo je ostvarenje sna umjetnika Christa i supruge Jeanne-Claude.

Umotani Slavoluk pobjede
  • Umotani Slavoluk pobjede
  • Umotani Slavoluk pobjede
  • Umotani Slavoluk pobjede
  • Umotani Slavoluk pobjede
  • Umotani Slavoluk pobjede
    +13
Umotani Slavoluk pobjede Izvor: EPA / Autor: CHRISTOPHE PETIT TESSON

Taj par je već 1962. potpisao fotomontažu upakiranog Slavoluka pobjede, a ideju su dobili gledajući ga iz svog prvog stana u aveniji Foch.

"To će biti poput živog bića koje će oživjeti na vjetru i odražavati svjetlost. Nabori će titrati i površina spomenika će postati senzualna. Ljudi će imati potrebu dotaknuti Slavoluk", govorio je. 

Djelo stoji 14 milijuna eura, ali se u potpunosti samofinanciralo bez državnih subvencija i to prodajom originalnih Christovih djela, crteža, suvenira, pripremnih skica i litografija.  

Ministrica kulture Roselyne Bachelot je ranije ocijenila da je to djelo "divan poklon Parižanima, Francuzima i svim ljubiteljima umjetnosti". 

Osim pohvala djelo je potaknulo i kontroverze. U subotu je u dnevnom listu Le Monde, arhitekt Carlo Ratti, jedan od Christovih prijatelja, pozvao na napuštanje "estetike rasipnog umatanja".

To je također "vrlo ekološki" projekt, branio se umjetnikov nećak i dodao da je tkanina u potpunosti reciklirana.