IGRANJE BOGA

From Dust

11.11.2010 u 15:33

Bionic
Reading

Prvotno znan kao Project Dust, a od nedavno održanog GamesComa kao From Dust, uskoro nam dolazi zanimljiv naslov koji će pobuditi zanimanje samo kod određenog segmenta publike

Na početku moramo reći da je koncept igre pomalo specifičan kada pogledamo srž njegovog gameplaya. Ne, ne radi se tu o nekakvom revolucionarnom konceptu koji dosad još nije viđen u videoigrama. nego se radi o dosta zanemarenom i marginaliziranom konceptu God moda. Naime, vi ćete kontrolirati prirodne elemente planeta kako bi ljudi koji na njemu žive bili i ostali živi i zdravi. Nešto stariji igrači koji se sjećaju igara kao što su Populous i Black & White znaju o čemu je ovdje riječ. Ukratko, dana vam je mogućnost da se igrate svijetom u smislu da mičete i transformirate zemlju, oceane, rijeke i vulkane te da na taj način direktno upravljate svim živim bićima koja su s njima u suodnosu.

From Dust ćete igrati po principu makro upravljanja terenom, što znači da se nećete morati zamarati pomicanjem u smislu drvo po drvo ili nekog bića od točke A do točke B. Pod makro upravljanjem mislimo na manipuliranje s velikim komadima zemlje kako bismo napravili planinu ili otoke nasred mora, ogromnom količinom vode koju ćemo strateški 'proliti' po zemlji kako bismo dobili jezero i slično. Prema riječima developera iz Ubisoft Montreala, kontrole pomoću kojih ćemo manevrirati i manipulirati igrinim okolišem bit će vrlo jednostavne i intuitivne, što bi trebalo olakšati gore navedene radnje.

Sve što ćete trebati napraviti jest odabrati tip terena, njegovu veličinu ili količinu te potom samo lijevim analognim stikom uzeti i premjestiti na željeno mjesto. To bi se moglo pokazati kao vrlo važan element zbog različitih zadataka koji će se naći pred vama u kojima je brzina od krucijalne važnosti. Primjerice, borit ćete se s raznim prirodnim katastrofama kako će vrijeme igranja odmicati te ćete morati brzo razmišljati i reagirati još brže, a sve u svrhu spašavanja jadnih seljana od prirodnih katastrofa. Upozorenja o dolasku opasnosti pojavit će se na dnu ekrana zajedno s vremenom koje imate da se pripremite. Ta upozorenja mogu biti različita, od dolaska razornog cunamija koji će potopiti cijelo selo do razornih potresa i erupcija vulkana.

Iako je u igra bazirana na makro filozofiji koju smo već spominjali, ipak ćete morati tu i tamo pripaziti kako vaše odluke utječu na ostale elemente vašeg stvaralaštva. Primjerice, ako kopate pored morske obale, možete očekivati da voda svojim realnim padom ili putem potopi rupe ili polja koja stvarate. Ne smijete zaboraviti na ljude kojima će biti najteže upravljati prvenstveno iz razloga jer imate posla s uvjetno rečeno živim bićima koja se miču, ali će zato njihovo preživljavanje biti od krucijalne važnosti. Primjerice, ako seljak pokušava prijeći rijeku, možete napraviti most od pijeska kako bi mogao prijeći. Ali most može za sobom povući i određene reperkusije. Vaš potez je možda prekinuo dotok pitke vode u selo, tako da ne smijete zaboraviti ukloniti most kako bi voda opet mogla poteći. Probajte to učiniti u što kraćem vremenu jer će lik nastaviti sam bez vas, a put  može biti pun opasnih zamki i prepreka. Ponekad neće biti dovoljno zaštiti grupu civila od same prirode, nego ćete morati zaštititi samo jednog kako bi on mogao ispuniti vrlo važnu zadaću. Tada bi ste mogli dobiti osjećaj kao da igrate kombinaciju Civilzationa, Lemmingsa i Black & Whitea.

Ovaj zanimljivi naslov zasigurno nije mainstream, ali će, ne sumnjamo, naći svoju publiku. Kako god bilo, From Dust se neće naći u slobodnoj prodaji, već ćete igru moći kupiti isključivo u digitalnoj distribuciji, i to na PlayStation Networku, Xbox Liveu i Steamu. From Dust bi se trebao pojaviti u prvom kvartalu iduće godine.

From Dust Gameplay