Analizom online predsjedničkih kandidata pozabavili su se i stručnjaci iz agencije Telum marketing, s time da su se oni fokusirali na statističke podatke prikupljene putem Google Trendsa
A oni pokazuju kako je najveći broj pretraživanja u posljednjih nekoliko mjeseci privukla kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar Kitarović.
Sadašnji predsjednik Ivo Josipović držao je primat na području internet pretraživanja do lipnja ove godine. Od tada raste interes za aktivnostima Grabar Kitarović, koja je preuzela vodstvo i drži ga danas. Sudeći prema grafikonu, Josipović tu razliku postupno smanjuje.
Porast zanimanja bilježi i Ivo Kujundžić - od početka listopada značajno je rastao broj pretraga koje uključuju njegovo ime. Štoviše, krajem listopada je na kratko pretekao konkurente te je bio vodeći prema broju pretraživanja. Nakon toga je počeo padati te trenutno drži treće mjesto.
Navedeni podaci o predsjedničkim kandidatima relevantan su izvor statistički obrađenih činjenica koje Google koristi u mnogim aktivnostima i statističkim pokazateljima, kažu u Telum marketingu.
Googleova istraživanja iz 2013. su pokazuju da se uspjeh nekog filma može predvidjeti s 94 posto točnosti koristeći podatke o pretragama. Slično je i s godišnjim predviđanjima pobjednika Eurovizije temeljem broja pretraga pojedinih izvođača prije samog natjecanja.
Hoće li tako biti i s predsjedničkim izborima u Hrvatskoj? Vidjet ćemo.