manjak tehnike

Zagreb konačno ide u kupovinu 15 novih kamiona za Čistoću, ali na ulice neće uskoro. Evo koliko će koštati prijelazno rješenje

10.08.2022 u 13:04

Bionic
Reading

Grad Zagreb, odnosno zagrebačka Čistoća, odlučila je putem financijskog leasinga, nakon pet godina, nabaviti za 25,4 milijuna kuna (bez PDV-a) 15 novih kamiona. Istovremeno je odlučeno, kako bi se nadomjestio manjak kamiona, da se unajmi 20 vozila za 12 milijuna kuna (bez PDV-a)

Manjak ljudi u operativi, višak u administraciji, vozni park u koji novi kamion nije ušao pet posljednjih godina problemi su s kojima se zagrebačka Čistoća suočava. Sve to onda se odrazilo na izgledu gradskih ulica nerijetko zatrpanih smećem, nezadovoljstvu građana, ali i zaposlenika gradskog komunalca.

Zbog svega je i novi model naplate odvoza otpada, kojeg je gradska vlast prvotno planirala uvesti s početkom srpnja, prolongiran za početak listopada. Govoreći o voznom parku Davor Vić, direktor Čistoće, gostujući na N1 potkraj lipnja, kazao je da nije nikakva tajna da vozila nedostaje, a da su postojeća u lošem stanju te da neka datiraju iz sredine i s kraja 90-ih.

'Oni se svaki dan kvare. Najbrže ih osposobimo nazad, ali ta vozila su neadekvatna za radnike', rekao je Vić i dodao kako u pet godina niti jedno vozilo nije nabavljeno. Otkrio je i da je trenutno u postupku nabave 15 novih kamiona.

Međutim, nabavka tih kamiona, prema Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN), krenula je tek prije dva dana, a rok za isporuku istih je 360 dana od potpisivanja ugovora. Riječ je o nabavci 15 vozila različitog tipa i kapaciteta putem financijskog leasinga procijenjene nabavne vrijednosti 25,4 milijuna kuna. Isporuka može biti i prije predviđenog roka, ali s obzirom na sve dobro poznate globalne faktore kao i činjenicu da se vozila već godinama rade za poznatog kupca, a ne za lager kao i moguće žalbe ako kamioni dođu prije zime 2023. Zagreb će moći biti zadovoljan.

  • +6
Čistoća Zagreb Izvor: Cropix / Autor: Tomislav Kristo / CROPIX

Iz dokumentacije je razvidno da je razdoblje financiranja 84 mjeseca uz nepromjenjivu kamatnu stopu za cijelo vrijeme trajanja leasinga, a nakon otplate zadnje rate vlasnik vozila postaje Grad odnosno Čistoća. Ponuditelj je dužan prilikom isporuke dostaviti otplatni plan leasinga u 84 mjesečnih rata izražen u kunama za svako pojedino vozilo, a u planovima moraju biti razgraničeni iznosi koji se odnose na nabavu vozila u odnosu na iznose koji se odnose na njihovo održavanje.

Dodajmo ovdje da je Zagreb u 2020., za mandata pokojnog gradonačelnika Milana Bandića, bio za 36,9 milijuna krenuo u nabavu novih vozila za Čistoću, ali je taj natječaj na koncu poništen zbog, kako je obrazloženo, pandemije Covida-19 i svih problema koji su se tada javili. Paralelno s nabavkom novih kamiona, kako bi se prebrodilo razdoblje do njihova dolaska, pokrenuta je nabava najma dvadeset kamiona različite zapremine. Za njihov najam putem Okvirnog sporazuma Grad planira izdvojiti 12 milijuna kuna bez PDV-a, a duljina trajanja sklopljenih ugovora ovisit će o potrebama Čistoće u trajanju ne duljem od godine dana. Za očekivati je da bi ako sve bude po planu Čistoća ove kamione mogla imati na raspolaganju do početka zime ove godine.

I dok će se vozila i strojevi kad-tad nabaviti problem s ljudima koji bi radili na terenu teže se rješava. Tako se na natječaj u kojem se tražilo 50 komunalaca javilo tek 25 ljudi zbog čega je Vič, krajem lipnja, najavio da će natječaj ostati otvoren dok se ne zaposli svih 50. Kako natječaj danas više nije aktivan čini se da je Čistoća popunila svoje redove, ali je pitanje koliko dugo će tako biti jer Čistoća među podružnicama s najstarijim zaposlenicima, a prema tvrdnjama Sindikata uvjeti koji se nude nije nešto zbog se ljudi odlučuju duže zadržati.