Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić pojasnio je nakon sjednice Vlade razloge smjenjivanja cjelokupne uprave Hrvatskih autocesta, navodeći kako nije riječ o političkoj, nego poslovnoj odluci. 'Nisam se imao što s njima razilaziti ili ne. Ili odrade posao ili ga ne odrade. Nisam bio zadovoljan načinom kako su odradili posao i priča je za mene gotova', rekao je Hajdaš Dončić
Ključni razlog zbog kojih su smijenjena trojica direktora u HAC-u – Dražen Guštin, kao predsjednik uprave, te Nikola Bačurin, Jure Bajić i Narciz Dalsas, bio je neproveden program restrukturiranja, predstavljen još u kolovozu. Njih su trojica prva smijenjena, cjelokupna uprava od dolaska Kukuriku koalicije na vlast.
Od nove uprave ministar Siniša Hajdaš Dončić očekuje 'ubrzanje procesa osnivanja nove tvrtke, te izbjegavanje nepotrebnog gubljenja vremena i prebacivanja radnika u jednu, pa u drugu tvrtku'. 'Konačno će rješenje biti optimalan broj zaposlenika u tvrtki koja će se baviti održavanjem i naplatom, a po broju zaposlenika sukladno europskom prosjeku. Usporedi se prosjek normalnih europskih operatera i po broju kilometara i po broju zaposlenih i to je to', rekao je ministar.
Za novu upravu smatra da je 'dorasla tome poslu', a pozitivnom je ocijenio i činjenicu po kojoj 'dolaze s mjesta koja nisu involvirana te su neovisni i imaju bolji pregled'. 'Naravno, i da su stručni, no to ćemo procijeniti za 60 dana', najavio je Hajdaš Dončić.
Od nove tvrtke koja će biti osnovana u idućih 60 dana, a koja će se u budućnosti baviti naplatom i održavanjem autocesta, očekuje da zadrži optimalan broj radnika čime bi se 'stvorio novi operater koji će u prvom trenutku opsluživati HAC i ARZ, a u budućnosti raditi neke druge poslove'.
'Zadatak nove uprave jeste da matična društva restrukturiraju na dva načina: u slučaju uspješno provedenog postupka koncesioniranja, tzv. monetizacije ARZ treba ostati kao nadglednik koncesije, a HAC kao tvrtka koja ima zadatak da završi projekte koji potencijalno neće ući u postupak koncesioniranja, poput nastavka 'koridora Vc' od Ploča do mađarske granice kod Belog Manastira, ali i razvija novi i najprofitabilniji dio budućeg zagrebačkog prstena koji spaja nekoliko autocesta', odredio je Hajdaš Dončić.
Od HAC-a očekuje i razvijanje onih pravaca koji mogu postati dijelom europskih koridora, jer je to važno kako obi se do 85 posto neophodnih sredstava mogla dobiti iz strukturnih fondova EU-a. 'Realno, novca u hrvatskom proračunu, kao i proračunima europskih zemalja, nema, pa se svi moramo oslanjati na europski proračun', konstatirao je ministar.
Nije mogao odgovoriti koliko ljudi treba nova tvrtka, te je podsjetio i kako je jedan od razloga smjene u HAC-u i 'nepostojanje pravih podataka'. 'Ono što ja zabranjujem članovima svojih uprava – da ne rade sistematizaciju ljudi po načinu na koji su radili, nego po učinkovitosti i projekcijama budućnosti. Vremena se mijenjaju. Nema više restrukturiranja po sistemu 'vi mi se sviđate, vi mi se ne sviđate'. Kod mene to ne prolazi', zaključio je ministar Hajdaš Dončić.
Smjenu u HAC-u podržao i potpredsjednik Vlade za investicije Branko Grčić te najavio da će se tako takva praksa primjenjivati i u drugim državnim tvrtkama. Istaknuo je HŽ kao pravi primjer gdje već i potpisani stimulacijski ugovori, te će za ispunjenje investicijskih projekata direktori moći dobivati bonuse.
Na prijedlog ministra Siniše Hajdaš Dončića Vlada je skupštini HAC-a predložila da smijeni upravu Hrvatskih autocesta - predsjednika Dražena Guština i trojicu članova Nikolu Bačurina, Juru Bajića i Narciza Dalsasa. Predloženo je da se za predsjednika Uprave imenuje dosadašnjeg direktora naplate cestarine Davora Mihovilića, a za člana Uprave dosadašnjeg direktora sektora za pravne i opće poslove Marijana Sentu