Dan nakon što smo objavili da nitko ne želi sanirati šest tunela na autocestama A1, A6 i A7, Hrvatske autoceste (HAC) odlučile su udvostručiti ponuđena sredstva za njihovu obnovu i krenuti u novu javnu nabavu
Podsjetimo, vrijednost radova sanacije obloga u tunelima Sveti Rok, Mala Kapela i Dubrave na autocesti A1 prvotno je bila procijenjena na 635 tisuća eura bez PDV-a. Za Škurinje I (lijeva cijev) na autocesti A7 te Vršek (lijeva cijev) i Tuhobić (obje cijevi) na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka procjena je pak iznosila 270 tisuća eura bez PDV-a.
Kako na nabavu, raspisanu potkraj prošle godine, nije pristigla nijedna ponuda, a stanje u tunelima je – blago rečeno – ozbiljno, HAC je odlučio udvostručiti iznos.
Tako sada za obnovu triju tunela na A1 nudi 1,2 milijuna eura bez PDV-a, a za lijeve cijevi tunela Škurinje I i Vršek te obje cijevi tunela Tuhobić ukupno pola milijuna eura.
Nabava je trenutno u fazi savjetovanja, nakon čega bi trebao uslijediti službeni natječaj.
Da stanje u tunelima, koji uskoro postaju punoljetni, nije dobro, pokazuje detaljan pregled koji je provela samoborska tvrtka 'Mi projektiramo vama'. Između rujna 2023. i veljače 2024. otkriven je niz ozbiljnih oštećenja – od prodora vlage kroz zidove, ljuštenja betona i otpadanja deformiranih betonskih masa do pojave korozije na armaturi i vidljivih tragova pucanja na brojnim mjestima.