Nakon što je Vlada odlučila uvesti tunelarinu za prolazak kroz tunel Sveti Ilija, o svemu se oglasio i splitsko-dalmatinski HDZ. Podsjetimo da su stanovnici s područja Imotske krajine i Makarskog primorja već javno dali do znanja da se protive naplati tunelarine u iznosu od 20 kuna
Govoreći o stavu Imotske krajine, Josip Lešina, čelnik HDZ-a u Runovićima, kazao je da je odluka o naplati tunelarine još jedan udarac Imotskoj krajini u kojoj je ionako više od 15 posto radno sposobnog stanovništva nezaposleno.
'Takva štetna odluka onemogućuje slobodnu fluktuaciju radne snage u sezonskim mjesecima. Svakodnevno putovanje na posao na Makarsku rivijeru će biti tisuću kuna skuplje. To će ostaviti ozbiljne demografske i ekonomske posljedice na Imotsku krajinu', rekao je Lešina.
Župan Ante Sanader traži da Vlada RH preispita odluku o naplati tunelarine. Projekt gradnje tunela sv. Ilije je po njegovim riječima bio županijski projekt. 'Mi smo taj projekt prepustili Vladi i HAC-u pod uvjetom da se tunelarina ne naplaćuje. To je bio dogovor iz 2007. s tadašnjom vladom i to je potpisao državni tajnik Zdravko Livaković. Županija je po tom ugovoru stranka u postupku i mi smo izigrani ovom odlukom', tvrdi župan Ante Sanader.
Kandidat za župana Splitsko-dalmatinske županije Zlatko Ževrnja govorio je o brojkama te naveo da je ukupna cijena troškova održavanja tunela na godišnjoj razini oko 10 do 11 miljuna kuna. 'Vlada planira na tunelarini ubrati oko 39 milijuna kuna, iz čega se vidi da oni na tome žele zaraditi. S druge strane Imotska krajina i Makarsko primorje će zbog te relativno male zarade pretrpjeti goleme ekonomske štete. To nije dobra odluka i mi zahtijevamo od Vlada RH da je povuče', naglasio je Ževrnja.
Na press konferenciji bilo je prisutno 12 načelnika i gradonačelnika iz Imotske krajine i Makarskog primorja, svi iz HDZ-a. Oni posebno upozoravaju na problem prometa u Makarskom primorju koji će ovoga ljeta doživjeti kolaps jer na više dionica Jadranske magistrale i prema unutrašnjosti traju radovi. To će prouzročiti veliku ekonomski štetu turističkoj regiji i naglašeno je da pitanje tunela i cesta nije političko, već prije svega ekonomsko pitanje.