Hrvatska informacijsko-dokumentacijska referalna agencija, u javnosti malo poznata i u praksi vrlo korisna Vladina stručna služba, uskoro postaje Digitalni informacijsko-dokumentacijski ured Vlade RH. Uredbom koja je u pripremi ta će služba ne samo promijeniti svoje ime, nego i dobiti nove zadatke te se približiti građanima i ponuditi im lakši pristup svim podacima vezanim za državnu upravu, ali i obavljanje nekih poslova s kućnog računala
Kad je prije skoro dva desetljeća osnovana, Hrvatska informacijsko-dokumentacijska referalna agencija (HIDRA) je zamišljena kao stručna služba Vlade kojoj su ključne zadaće bile osigurati dostupnost, pod jednakim uvjetima i nepristrano, besplatno i u otvorenom pristupu, javnim službenim publikacijama, odnosno dokumentima i informacijama Republike Hrvatske svim korisnicima.
Imala je i još uvijek ima zadatak i promicati te unaprijediti korištenje javnih službenih informacijskih izvora, potom pružati pomoć u pretraživanju i pronalaženju službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija te sudjelovati u izgradnji informacijske infrastrukture Vlade i tijela javne vlasti koja se temelji na suvremenim tehnologijama.
Pojednostavljeno rečeno prikupljala je, obrađivala, pohranjivala i pružala informacije i službenu dokumentaciju pa je HIDRA nazivana i 'evidentičarom povijesti', no nakon 19 godina odlučilo se dati joj drukčije lice, definirati status, ustrojstvo i djelokrug rada.
'HIDRA je, kad se pogleda ono što su trebali raditi i što su doista radili, ipak dobro obavljali svoj posao dobro. Za primjer ću uzeti Cadial bazu, odnosno tražilicu pravnih propisa Republike Hrvatske koja sadrži sve zakone i propise koji su u Hrvatskoj doneseni. No oni su često doživljavani kao evidentičari povijesti i svega onoga što se dogodi, uglavnom su se bavili prošlošću i nije se znalo gdje im je mjesto. Sad smo odlučili napraviti iskorak i sve to poboljšati', najavljuje Darko Parić, pomoćnik ministra uprave i čelni čovjek Uprave za e-Hrvatsku.
Objašnjava kako su promjene koje će doživjeti HIDRA u svojoj transformaciji u Vladin Digitalni informacijsko-dokumentacijski ured zapravo dio šire priče koja obuhvaća tri projekta – gov.hr, e-Građani i 'država bez papira'.
Prvi će obuhvaćati internetske stranice Vlade, svih ministarstava te portal Moja uprava, a druga dva omogućiti građanima pristup javnim informacijama i informacijama o javnim uslugama na jednom mjestu, siguran pristup osobnim podacima i elektroničku komunikaciju građana i javnog sektora te smanjiti redove pred šalterima i bespotrebno pribavljanje hrpe dokumenata.
'Dosadašnja HIDRA, a budući ured postat će institucija koje će biti zadužena za održavanje portala 'Moja uprava', jer imaju 40-ak zaposlenih kao dobar potencijal, ali će dobiti i još posla. Postoji, naime, jako puno zakona koji obvezuju ministarstva da objavljuju javne natječaje, ugovore, podatke itd, a ne postoji netko tko sve to kontrolira pa će to raditi HIDRA. I treći zadatak, uza sve ono što su do sada radili, bit će i praćenje provedbe Zakona o pravu na pristup informacijama, kao akta koji je bio jedan od osnovnih uvjeta za pristup EU te objave svih informacija na jednom mjestu', navodi Parić.
Spomenuta uredba uskoro će se naći u Banskim dvorima, a HIDRA otići u povijest samo u svojem nazivu. Prerast će u Digitalni informacijsko-dokumentacijski ured, preuzeti sve dosadašnje poslove i dobiti nova zaduženja te u početku v. d. ravnatelja. Istodobno će biti raspisan i javni natječaj za ravnatelja. Do trenutka izbora ravnatelja i njegovog imenovanja na Vladi, dužnost će privremeno, a najduže do šest mjeseci obnašati vršitelj dužnosti.