Natezanje oko poskupljenja javnog prijevoza u Zagrebu na relaciji ZG Holding - Milan Bandić - Skupština rezultiralo je danas najavom moguće ostavke predsjednika uprave Holdinga Ive Čovića
ZET-ovi rashodi iznose 1,4 milijarde kuna, od toga 300 milijuna dolazi od prodaje karata, 700 milijuna od subvencija, a 400 milijuna nedostaje. Kako ih namaknuti ako karte ne poskupe, ostaje nejasno, jedina druga opcija bio bi pad kvalitete, ali i kvantitete javnog prijevoza, no ukidanje ili smanjen red vožnje pojedinih linija opet mora odobriti Gradski ured za promet. 'Tako više ne ide, s Čovićem ili bez njega. Ako to ne riješimo, naravno da je besmisleno stajati na ovom mjestu i ja ću snositi posljedice', rekao je Ivo Čović.
U isto vrijeme, Bandić i dalje ne želi potvrditi prijedlog novih cijena karata. Gradonačelnik tako ne želi preuzeti odgovornost za povećanje cijena javnog prijevoza jer uvid u poslovanje Holdinga nema, pa zašto bi stavio svoj potpis na takvu nepopularnu mjeru. 'Teško je ovdje povući potez, nema idealnog, idealno je samo na nebu. Tri i pol godine gradonačelnik nema nikakvog uvida u poslovanje Holdinga. 'Što vi mislite, da sam ja pijan, da ću to odobriti sada?' rekao je gradonačelnik.
Čović se pak opravdao da će cijena mjesečne vožnje ostati ista, 290 kuna, no samo u slučaju ako se kupi godišnja karta koja iznosi 3.480 kuna i može se platiti u 12 rata. Ako se kupuje pojedinačni mjesečni radnički pokaz, njegova će cijena biti viša i iznosit će 360 kuna. Usto je, dodaje, javni prijevoz u Zagrebu na visokoj je razini, a cijena prijevoza tramvajima je među skupljima. 'Zagreb je među rijetkim gradovima s tramvajskim prijevozom, manje je onečišćenje zraka, tramvaj je simbol Zagreba, a to košta', kaže Čović.
Rekao je da su mediji pogrešno prezentirali njihov prijedlog poskupljenja karata, tj. ustvrdili da je riječ o 51 postotnom povećanju cijena. 'Odgovorno smo se ponijeli kada je trebalo mijenjati cijene, vodili smo se činjenicom da su uvjeti života teški i da poskupljenje mora biti umjereno. To nije drastično poskupljenje. Zahtjev koji smo podnijeli Gradu pruža dovoljno argumenata da se vidi što tražimo. Nama je odbijen zahtjev za poskupljenje cijena za 51 posto, no mi ni ne tražimo 51 posto', zavapio je Čović.
HDZ-ova zastupnica Margareta Mađerić tražila je da se izračuna stvarna cijena karte za javni prijevoz s obzirom na to da građani ne plaćaju samo osam ili deset kuna po karti, već iz njihovog džepa idu i sredstva iz gradskog proračuna koji također pune građani. Čović na to realno odgovara: 'Ne postoji ništa što netko drugi plaća osim građana, i trošak ove sjednice i vašu naknadu plaćaju građani. Sve plaćaju građani i kroz kartu, subvenciju poreze i prireze, ne treba govoriti da promjena nečega pada na pleća građana jer nema na koga drugog pasti. Odgovorna politika bi trebala bi biti da se trošak prevali na korisnike usluge, a ne na sve', kazao je Čović i zaključio da 'građani ne moraju biti sretni, ali bi trebali biti umjereno zadovoljni što su cijene oko hrvatskog prosjeka'.