'Crkva ne plaća porez kod nedjeljnih milodara. No, hoćemo li u crkvu uvesti fiskalne blagajne', zapitao je varaždinski biskup mons. Josip Mrzljak upitan kako gleda na inicijative za potpuno oporezivanje Katoličke crkve i drugih vjerskih zajednica.
Tijekom susreta s predstavnicima medija varaždinski biskup mons. Josip Mrzljak pročitao je tradicionalnu božićnu poruku, a nakon toga se osvrnuo na referendumu o braku, oporezivanje crkvi i druge aktualnosti.
'Crkva plaća poreze i kada kupujemo ili prodajemo. Recimo, sada kujemo zemljište za Caritasov dom u Varaždinu koje je 1945. godine oduzeto časnim sestrama uršulinkama. U međuvremenu je nekoliko puta mijenjalo vlasnika koji su pri tome zarađivali. I to zemljište ćemo sada platiti, kao i porez. Crkva ne plaća porez kod nedjeljnih milodara. No, kako bi se to moglo? Hoćemo li u crkvu uvesti fiskalne blagajne? Ili kod pristojba za vjenčanje i sprovode čija bi iznos onda trebalo uvećati za PDV? Bi li to imalo smisla? Država odlučuje što treba platiti i to ćemo poštivati jer novcem od poreza ide i novac za crkvu', rekao je Mrzljak.
Varaždinski biskup osvrnuo se na pastoralne izazove koji se tiču obitelji, a u sklopu toga i referendum o braku. 'Razočaravajuće je što je izašla na birališta samo trećina. Kako to da se čovjek ne osjeća odgovornim kada se postavi neko važne pitanja, ne samo kod izbora državnih dužnosnika? Možda je razlog sva moguća propaganda da se glasuje protiv, odnosno da je glas za brak kao zajednicu muškarca i žene ujedno glas protiv nekoga, što nije točno. Pucalo se svim mogućim cijevima po onima koji su bili za', ustvrdio je Mrzljak
I papa Franjo, kako je upozorio, brak vidi kao zajednicu muškarca i žene, a u izjednačavanju braka i drugih zajednica - antropološko nazadovanje 'Prihvaćam da su Varaždin i Čakovec među onim koji su više glasovali protiv, ali ne prihvaćam to da se zato čestita na toleranciji jer mi koji smo bili 'za' također smo tolerantn', naglasio je Mrzljak. Osvrnuo se i na pismo koje je ministar Željko Jovanović uputio ravnateljima škola.
'Nalaže im sprječavanje svakog oblika mogućeg agitiranja i nametanja tuđeg svjetonazora učenicima. Pitam, koji je to tuđi svjetonazor? Je li on taj arbitar koji će reći što je tuđe? O tome bih htio razgovarati, ali s njime se ne može uspostaviti dijalog', ustvrdio je Mrzljak dodavši da ovakva pisma ne doprinose suživotu i pravoj demokraciji. Upitan o inicijativamadon Ivana Grubišića, upozorio je da je on 75 godina živo od crkve i u crkvi, pa ga treba pitati zašto ju je sada napustio.