SPORNI PLAKATI

Hrvatska lutrija promptno odgovorila Vigilareu

09.07.2016 u 12:32

Bionic
Reading

Iz Udruge Vigilare u subotu su priopćili kako je Hrvatska lutrija, nakon reakcije te udruge i šire javnosti, 'povukla sramotne reklamne plakate i revidirala sve reklamne materijale i poruke svoje, posebno za žene, omalovažavajuće kampanje'. Ubrzo je stigao odgovor Hrvatske lutrije

Napominju da su na adrese Hrvatske lutrije i hrvatski građani uputili mnoge prosvjedne dopise, revoltirani dvosmislenim marketinškim porukama koje su vrlo jasno žene prikazivale kao objekt, ne poštujući pri tome ljudsko dostojanstvo njihove osobnosti i tjelesnosti. Nakon povlačenja reklama za Red Bull (2008.), kazalište Gavella (2013.), Tele2 (2013.), brend Shooster (2014.) i Hrvatsku lutriju (2016.) vjerujemo da su tvrtke koje se u Hrvatskoj javno oglašavaju i reklamiraju iz navedenih slučajeva dobile jasnu poruku o uljudnom i prikladnom (marketinškom) ponašanju, stoji, uz ostalo, u priopćenju Udruge Vigilare.

'Smatramo poraznim to što se gotovo niti jedna od mnogobrojnih udruga, usko specijaliziranih za tzv. ljudska/ženska prava, a koje već niz godina znatno terete državni proračun, nije ni jednom riječju oglasila o ovom slučaju', navode. Također ističu kako poruke u javnom prostoru imaju značajan utjecaj na izgradnju vrijednosnog sustava cijele društvene zajednice, posebice kod mladih.

'Ako želimo društvo vrednota, potrebno je slati poruke koje doprinose pristojnom, moralnom i kreposnom životnom okruženju, nauštrb nemorala, vrijeđanja i diskriminacije', napominju iz Udruge Vigilare. Ta je udruga nedavno pozvala Upravu Hrvatske lutrije da povuče reklamu pod naslovom 'Skini je!' i ispriča se svim ženama u Hrvatskoj jer 'njome vrijeđaju i ponižavaju žene i njihovo ljudsko dostojanstvo'. Vigilare je taj slučaj prijavio i Sudu časti Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Hrvatska lutrija: Nismo se oglušili na priopćenje pravobraniteljice

Na priopćenje Vigilarea promptno su reagirali iz Hrvatske lutrije svojim priopćenjem. Kako navode, javnosti su se obratili slijedom pojedinih medijskih napisa o reklamnoj kampanji za aplikaciju Score Alarm Kladionice Hrvatske lutrije d.o.o. potaknuti priopćenjem jedne udruge te mailovima koje su zaprimili na poziv iste. 'Najprije želimo informirati zainteresiranu javnost o tome da se Hrvatska lutrija nije oglušila na zatraženo očitovanje Višnje Ljubičić, pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, kako se to navodi u priopćenju Udruge. Hrvatska lutrija je uputila očitovanje pravobraniteljici u traženom roku', navode iz Hrvatske lutrije te dodaju da su u međuvremenu revidirani i svi reklamni materijali i poruke spomenute kampanje.

Navode da su svjesni činjenice da je razmatrajući segmente reklamne kampanje izvan konteksta (poput jumbo plakata) kod dijela populacije koja ne poznaje ili ne koristi slične usluge ona mogla izazvati pogrešnu interpretaciju te su zbog toga izrazili svoje žaljenje.

'Nastavno na ukazano, kampanja putem jumbo plakata obustavljena je s 22. lipnja, netom nakon prispijeća preporuka pravobraniteljice. Preostala oglasna sredstva koja prenose glavnu reklamnu poruku kampanje na isti ili sličan način (poput jumbo plakata) mijenjaju se kako bi se izbjegla i najmanja mogućnost pogrešne interpretacije vrijednosti koje podržavamo i njegujemo kao odgovoran poslodavac i priređivač igara na sreću', naglasili su iz Hrvatske lutrije.