NIMALO ORIGINALAN SLOGAN

HTZ 'prodaje' Hrvatsku kao da je auto ili jogurt

13.02.2015 u 15:49

Bionic
Reading

Novi slogan kojim bi Hrvatska turistička zajednica do 2020. željela podići prihode od turizma sa sadašnjih 7,4 na 12,5 milijardi eura u dlaku je isti kao onaj kojom je tvrtka Chevrolet reklamirala svoj najjeftiniji model Spark na indijskom tržištu

Hrvatska namjerava iduće godine u jačanje nacionalnog turističkog brenda i promjenu pozicije Hrvatske kao turističke destinacije uložiti 150 milijuna kuna.

Zbog toga je za 2,5 milijuna kuna osmišljen novi, kontroverzni slogan 'Croatia, full of life'.

Novi slogan hrvatskog turizma plod je rada konzorcija agencija BBDO iz Hrvatske, AMV BBDO iz Velike Britanije i DEC BBDO iz Španjolske, a odabran je, prema riječima vodećih ljudi projekta, zbog jednostavnosti, fleksibilnosti, originalnosti i jer sažima sve što Hrvatska nudi.

No, gotovo identičnim sloganom svoj najjeftiniji model automobila reklamira Chevrolet. Svoj Spark su uz pomoć slogana koji je smislila kompanija Ogilvy & Mather reklamirali pod motom 'Spark (Full of life)'.

Iz Chevroletove europske centrale za sada nam nisu odgovorili na pitanja smatraju li da HTZ ovim sloganom narušava njihovo intelektualno vlasništvo, niti su se izjasnili jesu li bili zadovoljni učinkom tog slogana.

Inače, oglas je osmišljen i objavljen 2008., a producirala ga je agencija OgilvyOne Worldwide iz indijskog New Delhija.

Art Direktor bio je Dushyant Chopra, a copywriter Mahim Chaudhuri.

OgilvyOne je podružnica svjetski poznate međunarodne marketinške i PR agencije Ogilvy & Mather sa sjedištem u SAD-u. Ogilvy djeluje kroz 450 ureda u 161. gradu i u 120 država svijeta, a ima oko 18 tisuća zaposlenih.

Nisu sudjelovali u natječaju za izbor novog slogana Hrvatske turističke zajednice. Da jesu, onaj pobjednički bi im sigurno zvučao poznato, ali čini se da oni nisu jedini kojima bi se moglo štucati zbog uratka HTZ-a.

Čini se da je slogan 'Full of life' u marketinškim krugovima gotovo generički termin.

Njime se u reklamnoj kampanji koriste i Renault za svoj Clio, Danone za svoje jogurte, a prošle je godine zapeo za oko i ljudima iz Mitsubishija, koji njime reklamiraju svoj terenac Pajero.