Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) u srijedu je po hitnom postupku uputila dopis predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministarstvima gospodarstva, financija, rada i mirovinskog sustava, HGK i na ostale relevantne adrese s prijedlozima dodatnih mjera, prijeko potrebnih za očuvanje radnih mjesta i ublažavanje udara izvanredne situacije na realni sektor
Komunikacijska industrija već je sada itekako pogođena gospodarskim posljedicama sprječavanja širenja koronavirusa, a potom i posljedicama potresa, u kojem su značajnu štetu pretrpjeli i brojni uredi agencija članica HURA-e smješteni u centru Zagreba, navodi se u priopćenju HURA-e, u kojem se kaže i da im se u zahtjevima pridružila i Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ)..
Prvi i najvažniji cilj dodatnih mjera koje HURA i HUOJ predlažu Vladi RH jest očuvanje radnih mjesta. Pritom upozoravaju da ako kriza potraje te izostane snažnija i reakcija države od sadašnje, brojni zaposlenici industrije tržišnih komunikacija, kojima je ona dosad pružala poticajne radne uvjete te ostanak i rad u Hrvatskoj za njih činila itekako privlačnima, ostat će bez posla.
Drugi je cilj njihovih predloženih dodatnih mjera ublažavanje nagloga gospodarskog pada odnosno udara na realni sektor i sprječavanje potpunog prestanka obavljanja djelatnosti komunikacijske industrije, navode u priopćenju.
Iz HURA-e tako predlažu otpis poreza na dohodak i doprinosa na plaće zaposlenika tijekom kriznoga razdoblja, jer samo odgoda nije dovoljna, potom isplatu potpore za skraćivanje radnog vremena kao razmjerni dio iznosa plaće za radne sate koje zaposlenik ne radi, smanjenje stope poreza na dobit i zaustavljanje plaćanja akontacije poreza na dobit tijekom trajanja izvanrednih okolnosti te privremeno ukidanje odnosno otpis članarina državnim institucijama, davanja jedinicama lokalne samouprave i parafiskalnih davanja (prije svega turistička taksa, članarina u HGK i sl.)
Predlažu i naplatu PDV-a po naplaćenoj, a ne izdanoj fakturi od 1. ožujka ove godine za sve tvrtke, bez obzira na visinu prihoda te uvođenje mogućnosti obaveznog godišnjeg odmora za djelatnike uz plaćanje manjeg dijela ugovorene plaće i jamstvo povratka na radno mjesto nakon završetka krizne situacije.
Kao poslodavci koji žele biti dio rješenja, a ne dio problema, ako od države dobiju odgovarajuću pomoć i podršku, iz HURA-e poručuju da će moći očuvati radna mjesta i osigurati egzistenciju svojim zaposlenicima u ovom teškom razdoblju.
Pritom upozoravaju da bez odgovarajuće podrške, do okončanja pandemije i normaliziranja poslovanja lako bi se moglo dogoditi da brojnih tvrtki u komunikacijskoj industriji, pogotovo onih koje su najmanje i najranjivije, ali zajedno zapošljavaju značajan broj ljudi, na tržištu praktički više i ne bude.
Kako se dalje navodi u priopćenju, Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) podržala je zahtjev članova HURA-e prema Vladi RH te će u svoju intenzivnu svakodnevnu komunikaciju s nadležnim institucijama uvrstiti i one prijedloge iz HURA-inog dopisa koji još nisu postavljeni pred izvršnu vlast.
„Hrvatska udruga poslodavaca glas je cjelokupnog hrvatskog gospodarstva, u kojem izrazito važnu ulogu ima i komunikacijska industrija. Izvanredna situacija u kojoj se nalazimo zbog COVID-19 virusa dodatno je u prvi plan istaknula borbu da se sačuvaju mikro i male tvrtke koje dominantno posluju u ovom segmentu. Zajednički s HURA-om i HUOJ-em dijelimo zabrinutost i odlučnost u namjeri da ukažemo Vladi RH, odnosno, izvršnoj vlasti kako predložene mjere nisu niti izbliza dovoljne za spas gospodarstva, a posebno malih i mikro poduzetnika", izjavio je Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.
Dodaje da će zajednički sve što je u njihovoj mogućnosti da snažno i argumentirano ukažu Vladi na stvarno potrebne mjere u ovoj kriznoj situaciji, a to je otpis svih davanja, doprinosa, naknada i članarina na poslovanje, odnosno, aktualnu poslovnu neaktivnost; plaćanje PDV-a po naplaćenom računu i druge nužne prijedloge koji suštinski pomažu malim i srednjim poduzetnicima u premošćivanju ovog teškog i neizvjesnog perioda.
HURA inače okuplja 40 tvrtki s više od tisuću zaposlenika, a njihov ukupni godišnji prihod od oko 1,5 milijarde kuna predstavlja 75 posto ukupnih domaćih marketinških budžeta u Hrvatskoj.